فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز خبرداد:

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اردیبهشت در اهواز

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اول اردیبهشت در سطح شهر اهواز اعمال می‌شود.

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اردیبهشت در اهواز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عبدالامیر مجدم شنبه اظهار داشت: اعمال قانون در مورد خودروهای فاقد معاینه فنی بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان و در راستای اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا (L.E.Z) از بندهای قانون هوای پاک است.

    وی افزود: بر اساس این مصوبه خودروهای دارای سن بیش از چهار سال، ملزم به داشتن معاینه فنی هستند، در غیر اینصورت دوربین‌های ترافیکی سطح شهر که در محورهای اصلی مستقر شده‌اند، تخلف این خودروها را ثبت و به پلیس راهور اعلام می‌کنند.

    مجدم اضافه کرد : خودروها برای هر عبور از دوربین، مبلغ 600 هزار ریال در هر روز جریمه می‌شوند.

    معاون شهردار اهواز همچنین گفت: اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا (L.E.Z) از ابتدای بهمن ماه پارسال و در هسته مرکزی شهر آغاز شده بود که اکنون به تمام شهر اهواز گسترش یافته است.

    وی با اشاره به ثبت تخلف بیش از 50 هزار خودرو توسط دوربین‌های ترافیکی در ماه‌های اسفند و فروردین افزود: تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی از بهمن ماه ثبت شده است اما با توجه به اینکه اطلاع رسانی به شهروندان کافی نبوده و برخی از مردم اطلاعی از اجرای این طرح نداشتند، شورای هماهنگی ترافیک استان اعمال جریمه را در این ماه‌ها منتفی کرد و فقط پیامک هشدار به رانندگان، ارسال شد.

    مجدم با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به شهروندان درباره اجرای این طرح، اظهار داشت: برخی ارگان‌ها باید درباره این طرح به شهروندان آگاهی بدهند، بنرهای اطلاع رسانی در ورودی شهرداری‌های مناطق نصب شده اما این کافی نیست به طور نمونه صدا و سیما باید اطلاع رسانی از جمله به صورت زیرنویس را انجام دهد.

    وی در ادامه با اشاره به وجود پنج مرکز معاینه فنی خودرو در اهواز گفت: در شرق و غرب اهواز 18 خط آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

    بر اساس این گزارش،( L.E.Z Low Emission Zone)) به معنی «منطقه انتشار کم آلایندگی»، یک ناحیه تعریف شده است که دسترسی برخی وسایل نقلیه آلوده به آنجا ممنوع شده است. این طرح با هدف بهبود کیفیت هوا اجرایی شده است. پلاک همه خودروهایی که وارد محدوده L.E.Z می‌شوند، به صورت کاملا مکانیزه توسط دوربین‌های نصب شده در معابر خوانده شده و اطلاعات آن به سرورهای سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) ارسال می‌شود. در صورتی که خودرو معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون توسط پلیس انجام می‌شود.

    این طرح پیش از این در سایر کلانشهرها اجرایی شده و از سال 95 در تهران به اجرا درآمده است.

    شهروندان برای اطلاع از اعتبار معاینه فنی خود، می‌توانند وارد سایت simfa.moi.ir شده و با ورود VIN و پلاک خودرو نسبت به تاییدیه برگه معاینه فنی خود اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو