فونیکسریمکسبهتام

۵۱ فقره تصادف سهم دوچرخه‌سواران تهرانی

بایدهای دوچرخه سواری را بدانید

عصر خودرو- معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: از میان ۱۶۶۰۰ تصادف جرحی در سال گذشته فقط ۵۱ فقره تصادف سهم دوچرخه‌سواران بوده است.

بایدهای دوچرخه سواری را بدانید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، در روز ایمنی حمل و نقل مقارن با سه شنبه‌های بدون خودرو، دوچرخه سواران فاقد تجهیزات ایمنی توسط پلیس راهور تهران بزرگ به کلاه ایمنی، دستکش ایمنی و کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری مجهز شدند.

    سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اعلام خبر فوق اظهار داشت: خوشبختانه میزان تصادفات فوتی و جرحی دوچرخه سواران در تهران بسیار ناچیز است و این نشان از آن دارد که دوچرخه سواران ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیر های مشخص شده توسط شهرداری اقدام به تردد می‌کنند.

    سرهنگ همه‌خانی گفت:امروز در بلوارکشاورز تهران به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل در اقدامی فرهنگی و با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دوچرخه سواران را به تجهیزات مورد نیاز در حین دوچرخه سواری مجهز کردیم و در این اقدام آموزشی و فرهنگی به دنبال یادآوری استفاده صحیح از این وسیله نقلیه در روز سه شنبه های بدون خودرو هستیم.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران ادامه داد:آمارها نشان می دهد در سال گذشته تنها یک مورد فوتی در خصوص دوچرخه سواران گزارش شده است اما دوچرخه سواران تصادفات جرحی متعددی را تجربه کرده اند در واقع از میان ١66۰۰ تصادف جرحی در سال ١٣٩٩فقط 5١ فقره تصادف سهم دوچرخه سواران بوده است که بخش عمده ای از آن به دلیل همراه نداشتن تجهیزات و البته عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص تردد در محورهای غیر مجاز رخ داده است.

    وی گفت: نباید فراموش کرد که دوچرخه نیز مانند هر وسیله نقلیه ی دیگر ملزم به رعایت قوانین حین تردد است و با توجه به ایمنی پایین این وسیله توصیه می شود دوچرخه سواران جدا از رعایت قوانین با تجهیزات کامل در شهر تردد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو