فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پلاک گذاری کامیون‌های سه ساله اروپایی سرعت گرفت

ورود بیش از ۲ هزار کامیون اروپایی به کشور

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:اولین کامیون اروپایی سه ساله سال گذشته پلاک گذاری شد و به زودی سایر کامیون‌ها هم پلاک گذاری می‌شود.

پلاک گذاری کامیون‌های سه ساله اروپایی سرعت گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه سازمان راهداری در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقلی خود اقدامات بسیار موثری را در دستور کار خود قرار داده و برنامه ریزی بسیار موثری در این حوزه با همکاری کارخانجات تولید داخل و شرکت‌های داخلی انجام شده است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، متناسب با برنامه تولید کارخانه، جداولی تهیه شده و از طریق آن خودروسازان اقدام به ثبت نام و دریافت مبالغ از رانندگان و صاحبان خودرو‌های فرسوده می‌کنند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره کامیون‌های سه ساله اروپایی هم گفت: خوشبختانه تمامی اقدامات و کار‌ها در این حوزه طبق روال انجام شده و اولین کامیون اروپایی سه ساله هم در سال گذشته پلاک گذاری شد. هم اکنون 31 دستگاه کامیون در حال شماره گذاری است و به زودی هم سایر کامیون‌ها هم پلاک گذاری می‌شوند.

    امانی بیان کرد: 144 دستگاه آماده شماره گذاری است و خوشبختانه روند شماره گذاری هم با سرعت در حال انجام است؛ به طوری که با ترخیص کامیون‌ها بلافاصله پلاک گذاری هم انجام می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک هزار و 800 دستگاه کامیون تاکنون در سامانه‌ها ثبت شده و ثبت سفارش یک هزار و 700 دستگاه هم انجام شده است، ادامه داد: امسال تعدادی دستگاه کامیون وارد کشور  خواهد شد و در سال گذشته 2 هزار دستگاه کامیون وارداتی اروپایی سه ساله وارد کشور شده و امیدواریم به زودی پلاک گذاری این کامیون‌ها به اتمام برسد.

    امانی اضافه کرد: قطعات و لوازم یدکی این کامیون‌های وارداتی وارد کشور شده یا می‌شود و همه آن‌ها خدمات پس از فروش دارند؛ چرا که نمی‌شود برای یک قطعه از کامیون صاحب آن به خارج برود و قطعه را وارد کند. از سوی دیگر برای همه این کامیون‌ها خدمات پس از فروش به مدت 10 سال در قرارداد‌ها دیده شده است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده افزود: برای کامیون‌ها بخشی از هزینه‌ها مربوط به خرید است و بخشی هم مربوط به هزینه‌های جانبی است که شامل عوارض مالیات و حقوق گمرکی، اسقاط و هزینه‌های نقل، انتقال و انبارداری است که پرداخت می‌شود.

    امانی بیان کرد: برای کاهش هزینه‌های خرید کامیون اعلام کرده‌ایم که شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند تا 4 دانگ از کامیون را در اختیار رانندگان قرار دهند تا بخشی از هزینه‌های خرید کاهش یابد و با رانندگان مشارکت داشته باشند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: در این حوزه سازمان راهداری تمام تلاش خود را به کار گرفته که بتواند در بخش نوسازی ناوگان جاده‌ای و حمل و نقلی اقدامات بسیاری موثری را انجام دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو