فونیکسریمکسبهتام

نشست مجلس با خودرویی‌ها

عصر خودرو- کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز وضعیت صنعت و بازار خودرو را در جلسه‌ای با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا شیوا رئیس شورای رقابت، مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا و رئیس انجمن قطعه‌سازان بررسی خواهد کرد.

نشست مجلس با خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، گردهمایی چند باره مسوولان و سیاستگذاران صنعت خودرو در حالی به منظور اخذ پیشنهادهای دست‌اندرکاران این بخش در جهت برون رفت از شرایط زیانبار خودروسازان، کمبود عرضه، حضور فعالانه واسطه‌گران و دلالان، خروج تقاضای مصرفی، کیفیت پایین خودروهای تولیدی و ... فراهم شده است که طرح ساماندهی بازار خودرو با محوریت عرضه خودرو در بورس کالا در چند‌قدمی تصویب است؛ اما در چند مورد محل اختلاف بین وزارت صمت و خودروسازان و بهارستانی‌هاست. به گزارش خبرگزاری آنا موافقان طرح ساماندهی بازار خودرو با محوریت عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا بر این باورند که شفافیت حاکم بر بازار سرمایه امکان نظارت دقیق بر روند فعالیت‌های انجام شده در بستر بازار را گسترش می‌دهد از این‌رو قیمت‌سازی یا اعلام قیمت کاذب توسط دلالان حذف شده و قیمت واقعی بین خریداران و فروشندگان کشف می‌شود.

    فاصله قابل توجه قیمت کارخانه و بازار آزاد بساط سودجویان را داغ کرده است به‌گونه‌ای که برخی پس از خرید خودرو از در کارخانه اقدام به فروش آن در بازار آزاد و به قیمت‌هایی بالاتر از قیمت کارخانه کرده و از این مسیر سود کلانی به جیب می‌زنند؛ بنابراین موافقان طرح ساماندهی خودرو معتقدند با اجرای این طرح و عرضه خودرو در بورس کالا فاصله قیمت بین کارخانه و بازار از بین رفته و از این طریق نیز انگیزه لازم برای حضور سودجویان حذف می‌شود در نتیجه تقاضای مصرفی جایگزین تقاضای غیرمصرفی می‌شود.

    یکی دیگر از مواردی که اجرای طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو را از دید عده‌ای ضروری کرده است حل مساله تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده است، با عرضه خودرو در بورس کالا امکان پیش فروش بی‌ضابطه و خارج از ظرفیت خودروسازان از بین می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو