فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد:

ساخت ۴۴۰ کیلومتر آزادراه و ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت و تکمیل ۴۴۰ کیلومتر آزادراه و ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

ساخت ۴۴۰ کیلومتر آزادراه و ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، خیرالله خادمی از تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان و ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان تا پایان سال خبر داد و گفت: این دو آزاد راه جزو مهمترین طرح‌های اجرایی این شرکت در بخش ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور هستند.

    وی درباره تکمیل ساخت هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین رشت، حدفاصل منجیل تا رودبار نیز افزود: آزادراه منجیل رودبار یکی از طرح‌های مهم آزادراهی است که به دلیل تکمیل نشدن آن در زمان ساخت، در روزهای پر تردد گره ترافیکی در آن منطقه ایجاد می‌شود و ویژگی این بخش این است که طول مسیر به طور کامل یا تونل و یا پل است که با همت و تلاش سازندگان، این مسیر هم امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

    خادمی اضافه کرد: در بخش ساخت آزادراه‌ها از دو سال قبل تلاش کردیم 9 طرح آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بیشتر را که تأثیر بیشتری در توسعه ترانزیت و شبکه آزادراهی داشتند، در اولویت تکمیل قرار دهیم و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آزادراهی اولویت دار، بیش از 70 درصد است.

    وی گفت: از این 9 پروژه در سال گذشته دو پروژه آزادراهی به بهره برداری رسید و 221 کیلومتر آزاد راه در سال 99 تکمیل شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: درحالیکه متوسط ساخت آزادراه در کشور سالانه 80 کیلومتر بود سال گذشته 221 کیلومتر یعنی حدود 3 برابر متوسط سالانه، آزادراه ساخته و بهره برداری شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه‌های آزادراهی که امسال تکمیل می‌شود، گفت: امسال 440 کیلومتر آزادراه بهره برداری می‌شود که شامل آزادراه خرم آباد- اراک در بخش اول تا بروجرد به طول 67 کیلومتر است که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین آزادراه منجیل- رودبار به طول 8 کیلومتر و مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال نیز امسال بهره برداری می‌شود.

    وی افزود: پروژه آزادراهی دیگری که امسال تکمیل می‌شود، آزاد راه بزرگ شیراز- اصفهان به طول 225 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 87 درصدی است که تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت و همچنین ادامه آزادراه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان به طول 50 کیلومتر، آزادراه مرند تبریز به طول 50 کیلومتر و 40 کیلومتر از آزادراه مراغه- هشترود امسال به بهره برداری خواهد رسید.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مثبت دانستن روند سرمایه گذاری در ساخت آزادراه‌ها گفت: دولت نیز منابع اعتباری بودجه‌ای برای این آزادراه‌ها اختصاص داده است و با این روند تا پایان سال 440 کیلومتر آزادراه به بهره برداری می‌رسد.

    وی همچنین درباره پروژه‌های بزرگراهی کشور افزود: برای توسعه شبکه بزرگراهی برنامه ریزی شده تا دو هزار کیلومتر از خطوط بزرگراهی که جزو حلقه‌های ناپیوسته شبکه بزرگراهی کشورند، در اولویت تکمیل قرار گیرند.

    خادمی گفت: با توجه به اینکه 170 کیلومتر بزرگراه در سال گذشته به بهره برداری رسید، این توسعه در همه استان‌های کشور از سیستان و بلوچستان تا آذربایجان غربی در حال اجراست، امسال 1200 کیلومتر بزرگراه جدید نیز به بهره برداری خواهد رسید.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: عمده هزار و 200 کیلومتر بزرگراهی که امسال به بهره برداری خواهد رسید در کریدورهای بزرگراهی شرقی - غربی و شمالی - جنوبی کشور و در اغلب استان‌ها قرار دارند و گشایش مطلوبی در توسعه حمل و نقل بار و ترانزیت و جابه جایی مسافر ایجاد خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو