فونیکسریمکسبهتام

تشریح برنامه های صادراتی ایران خودرو دیزل

تولید انبوه انواع کامیونت در سال پیش رو

عصر خودرو- مدیر عامل ایران خودرو دیزل گفت:امسال انواع کامیونت آرتریون در ایران خودرودیزل به تولید انبوه می‌رسد.

تولید انبوه انواع کامیونت در سال پیش رو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد توسلی مهر مدیر عامل ایران خودرو دیزل با بیان اینکه در سال 99 تولید کامیون 4 برابر شده است، گفت: سال گذشته تولید کامیون‌های ایران خودرو دیزل از نظر تعدادی 2.6 برابر شده است. در کنار این میزان آمار، تولید در 4 ماه پایانی سال گذشته 4 برابر شده است که بیش از 90 درصد آن داخلی بوده است که منجر شد کل شرکت‌ها زیر مجموعه گروه دیزل و زنجیره تامین آن در 4 ماه پایانی سال بیش از 4 برابر به تولیداتشان افزوده شود.

    این مقام مسئول ادامه داد: این اتفاق بزرگ منجر به کاهش چشمگیر زیان انباشته شرکت به میزان 1600 میلیارد تومان شده است. همچنین ما در سال گذشته از 438 میلیارد تومان زیان عملیاتی به 322 میلیارد تومان سود عملیاتی رسیدیم این یعنی نزدیک به 800 میلیارد تومان بهبود در سود عملیاتی؛ این رکورد سود یعنی بیشترین سود را در 2 دهه گذشته داشتیم که بیشترین میزان در طی این سال‌ها 160 میلیارد تومان بوده که امسال به 322 میلیارد تومان سود عملیاتی رسید.

    مدیرعامل ایران خودرو دیزل تشریح کرد: حدود هزار و 600 میلیارد تومان از زیان انباشته شرکت کاسته شده است. از طرفی هم کیفیت محصولات افزایش یافته به طوری که در 4 محصول ارتقا ستاره داشتیم و در همه نمرات کیفی بهبود قابل توجه‌ای داشته ایم.

    این مقام مسئول تشریح کرد: در سال گذشته، بیش از 90 درصد تولیدات این شرکت داخلی بوده است چرا که نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی داشتیم. سهم بازار در سال گذشته از 25 درصد در سال 98 به 38 درصد در سال 99 رسید و در سال 1400 سهم بازار از 38 درصد به 55 درصد افزایش یافته است.

    مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: امسال به تولید 8 هزار و 200 دستگاه می رسیم که تولیدات همگن آن بالاتر از 10 هزار دستگاه خواهد بود یعنی نسبت به سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است.

    این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته رکورد تولید 10 ساله شکسته شد. امسال محصولات جدید مانند کامیونت آترین به تولید انبوه می‌رسد. انواع کامیون‌های تولیدی به یورو 5 ارتقا و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین کشنده جدید H5 Foton با گیربکس اتوماتیک در امسال به بازار عرضه خواهد شد. ضمنا محصول کشنده جدید با نام تجاری آتومان با اتاق جدید و با استاندارد‌های روز را داریم که با موتور یورو 5 عرضه خواهد شد.

    اتوبوس آمبولانسی نیز به تولید انبوه خواهد رسید
    وی گفت: برای تولید آمبولانس هم قرار داد با وزارت بهداشت و درمان داریم و اتوبوس آمبولانسی نیز به تولید انبوه خواهد رسید. نمونه اولیه اتوبوس برقی تا پایان مردادماه رونمایی می‌شود. جهش تولید در ایران خودرو دیزل باعث شد زنجیره تامین رشد قابل توجه‌ای داشته اند.

    مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: امسال صادرات هم خواهیم داشت و تاکنون چند دستگاه به کویت صادر کرده ایم و با همکاری معاونت صادرات ایران خودرو در حال مذاکره با دیگر کشور‌های هدف صادراتی هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط