فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور:

۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور گفت: ۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است و بخشی از آزادراه‌های در حال احداث تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «خیرالله خادمی»  گفت:در دو سال گذشته برای احداث 660 کیلومتر آزادراه برنامه‌ریزی و نزدیک به هفت هزار میلیاردتومان برای احداث این آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کردیم که قیمت روز این پروژه‌ها حداقل 15 هزار میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: 9پروژه آزادراهی با پیشرفت فیزیکی بالا وجود داشتند که باید آن‌ها را به بهره‌برداری می‌رساندیم، خوشبختانه در سال 99 ما از 221 کیلومتر آزادراه بهره‌برداری کردیم که 2.5 برابر متوسط سالانه بود. آزادراه کنارگذر جنوبی تهران (غدیر) و کنارگذر شرقی اصفهان از جمله این پروژه‌ها بودند.

    به گفته این مقام مسوول اکنون 6 پروژه آزادراهی دیگر  نیز در حال انجام است و غیر از یکی از آن‌ها که پیشرفت فیزیکی70 درصد دارد، بقیه پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای80 درصد دارند.

    خادمی با بیان اینکه این پروژه‌های باقی مانده 440 کیلومتر طول دارند، گفت:  اگر منابع مالی وعده داده شده که سه هزار میلیارد تومان است، در اختیار ما و بخش خصوصی قرار بگیرد این پروژه‌ها نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: اکثر این پروژه‌ها در مرحله روکاری هستند. به عنوان مثال پیشرفت فیزیکی آزادراه اراک- خرم آباد بالای90 درصد است و پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز-اصفهان که 225 کیلیومتر طول دارد، بالای 70 درصد است.

    معاون وزیر راه بیان کرد: قطعه دوم آزادراه تهران-شمال و نیز آزادراه منجیل-رودبار دو پروژه دیگر هستند که احداث آن‌ها در دست اقدام است. نبود آزادراه منجیل-رودبار باعث ایجاد گلوگاه در آزادراه قزوین-رشت شده است.این آزادراه تونل و پل‌های زیادی دارد و مباحث تملک اراضی هم در آن مطرح بود.

    وی گفت: 50 کیلومتر از آزادراه حرم تا حرم است تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. همچنین 40 کیلومتر از آزادراه مراغه به هشترود نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. از سوی دیگر پروژه احداث آزادراه مرند به تبریز نیز فعال است. احداث این آزادراه‌ها می‌تواند عملکرد خوبی در توسعه شبکه آزادراهی کشور باشد و در افزایش تردد جاده‌ای کشور کمک کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو