فونیکسریمکسبهتام

هر یک دقیقه یک تصادف در شهر تهران روی می دهد

عصر خودرو- معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر ۱۵ دقیقه یک تصادف جرحی و هر روز میانگین یک تصادف فوتی در شهر تهران داریم.

هر یک دقیقه یک تصادف در شهر تهران روی می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه زنده شهر امن شبکه پنج سیما اظهار کرد: ما در شهر تهران هر یک دقیقه یک تصادف و هر 15 دقیقه یک تصادف جرحی داریم همچنین هر روز تقریبا 3/1 هم میانگین تصادف فوتی در شهر تهران روی می‌دهد که متاسفانه این آمار بالاست و باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

    وی ادامه داد: بیشترین علل تصادفات به عدم توجه کافی به جلو بر می گردد که بیشترین علل بروز تصادفات از نظر همکاران بنده در سر صحنه تصادفات همین مورد است و علل بعدی عدم رعایت حق تقدم است و بطور کلی اگر بخواهیم تصادف نکنیم باید قوانین و مقررات را رعایت کنیم.

    معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تقریبا نیمی از تصادفات ما مربوط به موتورسواران و 25 درصد مربوط به عابرین پیاده است، این گروه بیشترین کاربران ترافیک هستند که بیشترین نقش را در تصادفات دارند و این‌ها باید بیشتر قوانین و مقررات را رعایت کنند.

    وی گفت: با توجه به مراجعه صبحگاهی اکثر شهروندان به محل کار خود شاهد ترافیک در سطح شهر تهران هستیم که رفته رفته در ساعت 7 و 7:30 دقیقه ترافیک به اوج کار خود می‌رسد و بعد از آن ترافیک رفته رفته کاهش یافته و معابر تخلیه می‌شود.

    معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: اگر بخواهیم به الگوی ترافیکی شهر تهران اشاره کنیم، باید بگوییم که شروع بار ترافیکی شهر تهران از ساعت 6 صبح است که آن لحظات ترافیک شروع شده و اوج بار ترافیکی از ساعت 7 و 7:30 دقیقه است و بعد از آن ترافیک روبه کم شدن است.

    سرهنگ رازقی ادامه داد: موتورسواران حتما به صورت ویژه قوانین و مقررات را رعایت کنند، زیرا موتورسیکلت وسیله‌ای است که به راحتی واژگون می‌شود و راکب و راننده خود را به راحتی در معرض خطر قرار می‌دهند.

    وی گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی ضربات جبران ناپذیری را به راکبین موتورسیکلت در تصادفات وارد می‌کند و کلاه ایمنی درصد بالایی از تصادفات جرحی و فوتی را کاهش می‌دهد.

    سرهنگ رازقی تاکید کرد: در بحث موتورسواران متاسفانه سرعت غیر مجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه و حرکات مخاطره آمیز از دلایل تصادفات موتورسواران است بنابراین رعایت سرعت می‌تواند تا حدود زیادی از تصادفات موتورسواران بکاهد که افزایش سرعت‌ها می‌تواند بر شدت تصادف بیافزاید و تبعات جبران ناپذیری، چون جرح و فوت را به دنبال داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو