فونیکسریمکسبهتام

معاون مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور:

۷۵ هزار خودرو در تعطیلات ۶ روزه وارد مازندران و گیلان شدند

سهم ۵۷ درصدی خودروهای تهران و البرز در ورودی‌ها

عصر خودرو- به گفته معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور متوسط تردد روزانه بین استانی در تعطیلات ۶ روزه تهران و البرز و همچنین عید قربان یک میلیون و ۵۷۹ هزار وسیله نقلیه بود.

۷۵ هزار خودرو در تعطیلات ۶ روزه وارد مازندران و گیلان شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، مهدی مخبر درباره بررسی ترددها در 6 روز تعطیلی استان‌های تهران و البرز اظهار داشت: متوسط تردد روزانه بین استان‌های کشور از تاریخ 28 تیر ماه تا 3 مرداد ماه یک میلیون و 579 هزار وسیله نقلیه بوده که این میزان تردد نسبت به متوسط تردد در مدت زمان مشابه در سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

    وی ادامه داد: همچنین میزان تردد در ایام عید قربان امسال 6 درصد نسبت به این ایام در سال گذشته کاهش داشته است.

    معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به بیشترین کاهش تردد بین‌استانی گفت: بیشترین کاهش تردد بین استانی در استان‌های مازندران، گیلان، تهران، البرز و قم بوده است که نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته و در برخی از استان‌ها میزان تردد بین استانی حتی تا 30 درصد هم کمتر شده است.

    مخبر با بیان اینکه بیشترین تردد بین استانی در روز 28 تیر ماه یعنی دوشنبه قبل از شروع تعطیلات 6 روزه استان تهران و البرز با تردد یک میلیون و 867 هزار وسیله نقلیه فقط در یک روز بوده است، بیان داشت: همچنین کمترین تردد هم در 31 تیرماه بوده که میزان تردد به یک میلیون و 382 هزار وسیله نقلیه رسید.

    وی درباره روند تخلیه تهران و البرز یادآور شد: در استان‌های تهران و البرز بیشترین تخلیه مربوط به روزهای 28 تیر ماه تا 31 تیر ماه بوده و روز پنجشنبه این تعطیلات 277 هزار وسیله نقلیه از این دو استان تخلیه یا به معنای دیگر خارج شده است.

    معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به انباشت استان‌های شمالی یا به عبارت دیگر ورود خودرو به استان‌های شمالی در این ایام خاطرنشان کرد: بیشترین وسیله نقلیه تا روز چهارشنبه 30 تیر ماه به تعداد 44 هزار خودرو وارد استان مازندران شده همچنین استان گیلان با ورودی 31 هزار وسیله نقلیه از ابتدای تعطیلات 6 روزه تا 31 تیر ماه، بعد از مازندران بیشترین ورودی و انباشت خودرو را داشت.

    مخبر با اشاره به بیشترین پلاک‌های غیربومی ورودی به استان‌های مازندران و گیلان گفت: علیرغم کاهش ترددها و اعمال جریمه و ممانعت‌ها، عده‌ای پذیرفتند که مشمول این جرایم شوند و به استان‌های دیگر سفر داشته باشند. از 44 هزار خودرویی که وارد مازندران شدن 35 درصد آنها پلاک استان‌های تهران و البرز بوده و همچنین از 31 هزار خودرویی که وارد گیلان شده تقریبا 22 درصد آنها پلاک متعلق به استان‌های تهران و البرز بوده است.

    وی در پاسخ به این سوال که برخی از افراد گمان می‌کنند که اگر از جاده قدیم وارد استان دیگری شوند، مشمول جرایم نخواهند شد، تاکید کرد: پوشش دوربین‌های استان تهران و استان‌های مجاور بسیار کامل است و تقریبا تمام خروجی‌های اصلی تهران پوشش دوربینی دارند بنابراین حتی اگر از جاده قدیم هم بخواهند تردد داشته باشند، از تهران که خارج می‌شوند و هر مسیر دیگری، دوربین پلاک آنها را ثبت می‌کند. هرچند که اگر از جاده قدیم هم تردد داشته باشند وارد یک شهر می‌شوند و دوربین‌های شهرداری پلاک آنها با ثبت می‌کند و در نهایت تمام اطلاعات به پلیس ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو