فونیکسریمکسبهتام

پمپ بنزین‌های آینده چه شکلی خواهند بود؟

عصر خودرو- در حالی که به نظر می رسد اوضاع برای خودروهای برقی و بازارشان خوب باشد اما صاحبان پمپ بنزین‌ها برای متقاعد شدن در خصوص هزینه های نصب شارژرهای خودروهای برقی مشکل دارند زیرا اقتصاد چنین کاری منطقی نیست.

پمپ بنزین‌های آینده چه شکلی خواهند بود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دو سوم آمریکایی ها به خودروهای برقی علاقمندند و فروش خودروهای برقی در نیمه اول امسال به بیش از 300 هزار دستگاه رسید.

    طبق مقاله ای که اخیرا در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده است، بعضی از صاحبان پمپ بنزین‌ها شارژرهای خودروی برقی را اضافه کرده اند تا سهم بازارشان در آینده تحت نفوذ خودروهای برقی را تضمین کنند اما بسیاری دیگر به سختی می توانند بیش از 100 هزار دلار هزینه برای خرید و نصب یک دستگاه شارژ را توجیه کنند.

    با وجود وعده دولت بایدن برای نصب 500 هزار جایگاه شارژ خودروی برقی در سراسر ایالات متحده، این یکی از نمونه های فراوان دور باطلی است که صنعت خودروی برقی در آن گرفتار شده است.

    طبق آمار، حدود 150 هزار جایگاه سوخت در آمریکا وجود دارد. بنابراین برنامه های دولت فوق العاده به نظر می رسند. اما این برنامه برای پمپ بنزین‌ها چالش برانگیز خواهند بود. صاحبان پمپ بنزین‌ها هنوز تمایلی به صرف هزینه برای افزودن شارژر خودروی برقی ندارند. دلیل این بی رغبتی ممکن است سهم بسیار اندک خودروهای برقی از مجموع فروش خودروها باشد. بنابراین هر گونه سرمایه گذاری که برای نصب جایگاه شارژ انجام می گیرد زمان می برد تا به سوددهی برسد. خودروسازان و دولت آمریکا اهداف بلندپروازانه ای دارند و برای رساندن فروش خودروهای برقی به 40 تا 50 درصد از کل فروش خودرو در آمریکا تا سال 2030 هدف گذاری کرده اند. خودروسازان برای رسیدن به این هدف 330 میلیارد دلار هزینه خواهند کرد. با این حال مصرف کنندگان همچنان نگران استفاده از خودروهای برقی خواهند بود.

    دلیل معمول این نگرانی هم دسترس پذیر بودن جایگاههای شارژ است. حتی اگر بیشتر مردم رفت و آمد روزانه کمتر از میزان برد یک خودروی برقی داشته باشند، همچنان می خواهند مطمئن شوند که خودروی برقی آنها را وسط راه بدون باطری نمی گذارد.

    طبق یک بررسی اخیر، دسترسی سریع به جایگاه شارژ خودروی برقی در آمریکا کمیاب است. حدود یک دهم از جمعیت 50 شهر بزرگ آمریکا با فاصله پنج دقیقه پیاده روی، به یک شارژر خودروی برقی عمومی دسترسی دارند. هنگامی که نیویورک و لس آنجلس از این معادله کنار گذاشته شوند، درصد افرادی که دسترسی سریع به جایگاه شارژ خودروی برقی دارند از 9.7 درصد به 6.2 درصد کاهش پیدا می کند. این امر ممکن است صاحبان پمپ بنزین‌ها را که به دنبال تضمین سهم آینده خود هستند، تشویق کند اما مایه یاس رانندگانی است که به دنبال خرید خودروی برقی هستند و همچنین پمپ بنزین‌های کوچکتری که نقدینگی محدودی دارند.

    البته سوپرمارکتهای بزرگ هم هستند که جایگاههای شارژ خودروی  برقی می سازند و بسیاری از صاحبان خودروهای برقی می توانند شارژر خانگی داشته باشند. این موضوع برای بکارگیری خودروی برقی خوب است اما تصمیم گیری را برای صاحبان پمپ بنزین‌ها برای سرمایه گذاری شش رقمی در جایگاههای شارژ خودروی برقی دشوارتر می کند. آنچه که این وضعیت را از این هم دشوارتر می کند این حقیقت است که با شمار اندک خودروهای برقی که در حال حاضر در جاده های آمریکا وجود دارند، جایگاههای شارژ فعلی غیرسودآور هستند.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، مدیرعامل شرکت پایلوت کو می گوید یک جایگاه شارژ باید 30 درصد زمان مورد استفاده باشد تا به سوددهی برسد. در حال حاضر جایگاههای شارژ خودروی برقی تنها پنج درصد زمان کار می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو