فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

دلیل خرابی استپر موتور چیست؟

عصر خودرو- استپر موتور یکی از قطعات مهمی است که در خودرو به کار برده شده و نیاز است رانندگان به درستی عملکرد آن توجه کنند.

دلیل خرابی استپر موتور چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استپر موتور را می توان یکی از مهم ترین قطعات خودرو به شمار آورد که وظیفه مدیریت و تنظیم دور موتور را بر عهده دارد.  وظیفه استپر موتور این است که دور موتور را در حالتی که درجا کار می‌کند، در صورت لزوم افزایش یا کاهش می‌دهد.

    برخی خرابی استپر را نادیده می گیرند که این نادیده گرفتن باعث بروز خسارات زیادی می شود و  می‌تواند به اجزای موتور آسیب برساند. در این مطلب درباره استپر موتور، علائم خرابی استپر موتور و نحوه تمیز کردن یا تعویض آن صحبت می کنیم.

    برخی اقدامات باعث خرابی استپر موتور می شوند که می توان از انجام آنها خودداری کرد تا خرابی را به تعویق بیندازیم. روشن کردن خودرو بدون مکس ده ثانیه می تواند باعث بروز مشکل شود؛ زمانی که خودرو را روشن می کنید، به مدت ده ثانیه جهت فیکس شدن استپر در محور خود صبر کنید.

    برخی از رانندگان هنگام استارت زدن  پدال گاز  را بیش از حد فشار می دهند که می تواند باعث خرابی استپر موتور شود. برای روشن شدن خودرو به هیچ وجه گاز ندهید این کار بر عهده استپر موتور است، با گاز دادن شما استپر به یکباره باز شده و دچار آسیب می شود.

    یکی دیگر از دلایل خرابی استپر موتور باز کردن و تمیزکردن آن است،  بار‌ها مشاهده شده، بی دلیل برخی رانندگان برای تشدید شتابگیری، استپر را باز کرده و تمیز کاری می کنند که اینکار فقط به استپر فابریک و بدون نظیر خودرو صدمه می زند و چه بسا هیچ تاثیری هم در روند شتابگیری نخواهد گذاشت و تنها استپر را خراب می کند. وظیفه‌ استپر موتور فقط تنظیم دور آرام موتور خودرو است.

    و در پایان آخرین موردی که باعث خرابی استپر موتور می شود آلودگی هوا است. ذرات و عناصر معلق در هوا باعث گیر کردن سوزن استپر شده و در نتیجه در دراز مدت باعث خرابی آن می شود، که اجتناب ناپذیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو