فونیکسریمکسبهتام

افت تولید دوگانه سوزها

عصر خودرو- آمارهای منتشره توسط وزارت صمت تا پایان مرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد تولید سواری‌های دوگانه‌سوز به نسبت مدت مشابه سال گذشته افت بیش از ۴ درصدی را تجربه کرده است.

افت تولید دوگانه سوزها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس گزارش وزارت صمت در بازه زمانی یاد شده در سال جاری در مجموع تولید 7 هزار و 180 دستگاه سواری دو گانه سوز در خطوط تولید خودروسازان نهایی شده این در حالی است که سال گذشته در پایان دومین ماه از فصل تابستان 99 شرکت‌های خودروساز توانستند در مجموع بیش از 7 هزار  و500 دستگاه خودروی سواری دوگانه سوز تولید کنند.از میان دو خودروساز بزرگ کشور تنها ایران خودرو همچنان تولید محصولات دوگانه‌سوز را در برنامه دارد و خودروسازی سایپا مدت‌هاست که دیگر هیچ محصول دوگانه‌ سوزی را روانه بازار نکرده است. پیش‌تر نارنجی‌های جاده مخصوص تولید تیبا دوگانه‌سوز را در برنامه داشتند. سایپایی‌ها این محصول دوگانه‌سوز خود را در سایت کاشان تولید می‌کردند. همان‌طور که عنوان شد در حال حاضر آبی‌های جاده مخصوص پرچمدار تولید سواری دوگانه‌سوز هستند. اما در بازه زمانی یاد شده از هفت سایت این خودروساز که امکان تولید محصولات دوگانه‌سوز را داشتند، تنها دو سایت همچنان در این زمینه فعال بودند.به عبارت دیگر ایران خودرویی‌ها تنها ظرفیت حول و حوش 29 درصدی خود را در زمینه تولید دوگانه سوزها فعال نگه داشته‌اند و بیش از 70 درصد ظرفیت تولید آنها در این بخش فعال نبوده است.

    اما این دو سایت فعال ایران خودرو در زمینه تولید سواری‌های دوگانه‌سوز کدام هستند؟ایران خودرویی‌ها طی 5 ماهی که از سال جاری می‌گذرد در دو سایت خراسان و تبریز محصولات دوگانه سوز خود را تولید کردند.سایت این خودروساز در شمال شرق کشور تولید دو محصول پژو 405 دوگانه سوز و پژو پارس دوگانه سوز را در دستورکار دارد. بررسی آمارهای تولید نشان می‌دهد این سایت در پایان مرداد  امسال رشد بیش از 16 درصدی را در این زمینه در کارنامه خود به ثبت رسانده است.آبی‌های خراسان در پایان دومین ماه از فصل تابستان موفق شدند تولید بیش از2 هزار و 200 دستگاه پژو 405 دوگانه سوز را در خطوط تولید خود نهایی کنند. تولید این تعداد پژو 405 دوگانه‌سوز در شرایطی در بازه زمانی یاده شده محقق شده است که سال گذشته تا پایان مرداد  99 تنها 219 دستگاه از این محصول دوگانه سوز تولید شده بود.مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد تولید پژو405 دوگانه سوز در سال جاری به نسبت سال گذشته رشدی بیش از 923 درصدی را تجربه کرده است.اما پژو پارس به عنوان دیگر محصول دوگانه سوزی که در خطوط تولید آبی‌های خراسانی حضور دارد، مسیر متفاوتی را طی کرده است. آمارها نشان می‌دهد تا پایان مردادماه سال گذشته در مجموع بیش از 1860 دستگاه از این محصول تولید شد.اما در همین بازه زمانی در سال جاری تنها 181 دستگاه از این محصول دوگانه سوز در سایت خراسان تکمیل شده است. این میزان تولید افت بیش از 88 درصدی را نشان می‌دهد.از خراسان به تبریز می‌رویم تا وضعیت سایت ایران خودرو را در تبریز بررسی کنیم. آبی‌های تبریزی تمرکز تولید خود را روی سمند دوگانه‌سوز قرار داده‌اند.این سایت خودرویی تا پایان مرداد  سال جاری توانسته تولید بیش از 4750 دستگاه سمند دوگانه سوز را در خطوط تولید خود نهایی کند.این میزان تولید در حالی محقق شده که طی مدت مشابه در سال گذشته بیش از 3 هزار و 900 دستگاه از این محصول دوگانه‌سوز تکمیل شد. بنابراین شاهد هستیم تولید سمند دوگانه سوز در سایت شمال غربی ایران خودرو از رشد حدود 22 درصدی برخوردار بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو