فونیکسریمکسبهتام

وعده خودروسازان برای معرفی پلتفرم های جدید

عصر خودرو- رئیس سازمان استاندارد با اشاره به پلتفرم‌های جدید شرکت‌های خودروسازی بیان کرد: ایران خودرو وعده سال ۱۴۰۱ را برای ارائه پلتفرم جدید در نظر گرفته‌ و سایپا تا پایان سال آن را عرضه خواهد کرد.

وعده خودروسازان برای معرفی پلتفرم های جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شریعتی با اشاره به اینکه طبق قانون هوای پاک سازمان استاندارد موظف به تحلیل کیفیت سوخت در کشور است، گفت: البته وزارت نفت نیز مکلف به ارائه مکرر نتایج بررسی‌های سوخت است. در همین ارتباط ارزیابی سازمان استاندارد نشان می دهد در سال 99 کیفیت بنزین در کشور بهبود پیدا کرده اما هنوز در برخی شاخص‌ها فاصله داریم.

    *شاخص گوگرد در گازوئیل و گاز بهبود نیست

    وی افزود:  عدد اکتان هم در کلانشهر‌ها و هم در سایر شهرها با اعداد اعلامی منطقی نیست ؛ با پیگیری و مکاتبات سازمان استاندارد اعلام کردند که براساس اندازه گیری این اعداد منطقی شده است. در گازوئیل و گاز هم متاسفانه رو به بهبود نبودیم و در پارامتر گوگرد با استاندارد اختلاف بسیار معناداری داریم و با این شرایط در زمستان با مشکل مواجه خواهیم شد.

    شریعتی با اشاره به پلتفرم‌های جدید شرکت‌های خودروسازی بیان کرد:   ایران خودرو وعده سال 1401 را برای ارائه پلتفرم جدید در نظر گرفته‌ و سایپا تا پایان سال آن را عرضه خواهد کرد. درباره خدمات پس از فروش 5 استاندارد تشویقی داریم که در برخی موارد مثل حوزه خودرو به سمت اجباری شدن آن حرکت کردیم. ما در ساختار جدید پیشنهادی اداره ملی به نام خودرو و نیرو محرکه نداریم، امروز 3 تا 4 نفر باید کل استاندارد‌های خودرویی کشور را کنترل کنند.

    وی تصریح کرد: استاندارد‌های اعلامی برای حوزه خودرو گاهی در حوزه قطعه و گاهی برای سیستم است. حوزه خدمات نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی هم باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند. البته موضوع QR کد را پیگیری می‌کنیم تا ردیابی قطعه و شناسایی قطعه به راحتی امکان پذیر باشد.

    *در تلاشیم تا کیفیت خودروهای تولیدی را به سطح بین‌المللی برسانیم

    شریعتی با اشاره به برخی استانداردهای تعلیق شده در حوزه تولید خودرو گفت: بنا بود در یک برنامه زمانبندی شده خودروسازها به سمت تامین این قطعات حرکت کنند. پلتفرم قدیمی این خودروها استاندارد کردن آن را مشکل می‌کند. تا کنون بیش از هزار استاندارد ملی در این حوزه تدوین شده و واحدها متعهد به توسعه پلتفرم‌های جدید شده‌اند. ما در تلاشیم تا کیفیت خودروهای تولیدی را به سطح بین‌المللی برسانیم. در خودروهای سنگین تمام استاندارد‌ها رعایت می‌شود.

    رئیس سازمان استاندارد تصریح کرد: بررسی کیفیت نان در شورای عالی سلامت اجباری شده که به عهده وزارت بهداشت است. در بحث گندم هم مباحثی است که اختلاف نظرهایی با وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان ملی استاندارد وجود دارد در همین ارتباط  بررسی اجباری شدن آن به جلسات بعد موکول شد.

    شریعتی با اعلام اینکه دستگاه‌های پخت نان هم استاندارد اجباری دارند، اظهارداشت: در حوزه تولید دستگاه استاندارد با محدودیت‌هایی مواجه است، اما خوشبختانه امروز روند تولید ماشین آلات بهبود پیدا کرده است. ما در حوزه‌های غیر صنعتی از جمله مسئولیت‌های اجتماعی یا مدیریت ضد فساد هم اقداماتی را انجام داده‌ایم و این باب در حوزه تدوین استاندارد‌های خدماتی و غیر کالایی باز شده است.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران خود را موظف می‌داند که در راستای کمک به تولید و تحقق شعار سال از بوروکراسی‌های زائد جلوگیری کند. امروز شروع بسته حمایتی دوم ما به نام بهبود فضای کسب و کار برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری است که امروز فرمایند عملیاتی شدن آن آغاز خواهد شد.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بومی سازی در فرآیند تدوین استانداردها، گفت: در موضوع تایید صلاحیت کارشناسان بازرسی، استفاده بهینه و تخصصی از نیرو‌های محدود و مواردی از این قبیل تلاش کردیم.  سند جامع استاندارد سازی هم که در دستور کار سازمان قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو