فونیکسریمکسبهتام

ترافیک محصولات جدید در جاده مخصوص

عصر خودرو- خودروسازان در فرصت باقی مانده تا پایان سال قصد دارند محصولات جدیدی را به سبد محصولاتی خود اضافه کنند.

ترافیک محصولات جدید در جاده مخصوص
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بازگشت تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای بین‌المللی سبب شد خودروسازان بخشی از محصولات خود را در خطوط تولید متوقف کنند، اما به نظر می‌رسد با گذشت بیش از سه سال از تحریم‌های صنعت خودرو، خودروسازان تا حدودی بر تبعات تحریمی فائق آمده و توانسته‌اند با برنامه‌ریزی خودروهای جدیدی را به خطوط تولید خود اضافه کنند.

    بی‌تردید در سر لیست این محصولات دو خودروی تارا و شاهین محصولات نوبرانه ایران‌خودرو و سایپا قرار دارند. تارا و شاهین به نوعی به تولید انبوه رسیده‌اند. فرشاد مقیمی در ابتدای سال جاری خبر از تولید 50 هزار خودروی تارا تا پایان 1400 داد. صورت‌های مالی دیگر خودروساز کشور یعنی سایپا نیز نشان می‌دهد این خودروساز فروش بیش از 60 هزار شاهین را برای امسال هدف‌گذاری کرده است. آن‌طور که دو خودروساز بزرگ کشور اعلام کردند علاوه بر هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای تارا و شاهین، سبد محصولاتی آنها امسال خودروهای دیگری را نیز به خود خواهد دید.

    اما در حدود شش ماهه پایانی 1400 خودروسازان چه محصولاتی را به سبد محصولاتی خود اضافه می‌کنند؟ از ایران‌خودرو شروع می‌کنیم. آن طور که این خودروساز اعلام کرده امسال این خودروساز از یک محصول کراس‌اوور رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد این کراس‌اوور که پیش‌تر عنوان تجاری K125 برای آن انتخاب شده، به نوعی همان پژو 2008 داخلی‌سازی شده باشد. این خودروساز بعد از قطع همکاری شریک فرانسوی خود یعنی پژو، خودروی پژو 301 (یکی از محصولات پسابرجامی که قرار بود تولید مشترک شود) را بعد از ایجاد تغییراتی و تعمیق عمق داخلی‌سازی با نام تارا به تنهایی به تولید رساند. حال به نظر می‌رسد همین سناریو برای پژو 2008 در حال اجرا است. ایران‌خودرویی‌ها قصد دارند با ایجاد تغییراتی و داخلی‌سازی بیشتر قطعات بار دیگر پژو 2008 را با تغییراتی در شکل و شمایل و نام جدید (فعلا K125) به خطوط تولید خود اضافه کند. در کنار این کراس اوور، ایران‌خودرویی‌ها خواب‌هایی نیز برای رانا پلاس خود دیده‌اند. قرار است امسال رانا پلاس با سقف شیشه‌ای و گیربکس شش سرعته به بازار عرضه شود. پروژه گیربکس شش سرعته از مدت‌ها پیش در ایران‌خودرو کلید زده شده و حالا به نظر می‌رسد در مراحل پایانی خود قرار دارد. رانا پلاس جز اولین محصولاتی است که قرار است با این گیربکس به بازار عرضه شود.

    علاوه بر رانا پلاس با گیربکس شش سرعته و سقف پانوراما، اخباری هم در ارتباط با تولید سمند سورن پلاس با گیربکس اتوماتیک به گوش می‌رسد. اما آبی‌های جاده مخصوص تغییراتی را در خانواده پژو 206 نیز مدنظر دارند. آن‌طور که ایران‌خودرویی‌ها ادعا کرده‌اند قرار است در کنار تداوم تولید تیپ‌2 این محصول، در سال جاری شاهد رونمایی و عرضه پژو 206 و همچنین 207 دو رنگ نیز باشیم. حال به سراغ دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا می‌رویم.

    این خودروساز نیز برنامه‌هایی را برای به‌روز‌رسانی سبد محصولاتی خود تدارک دیده است. در حال حاضر شاهد حضور مدل پلاس تیبا، ساینا S و کوییک S در سبد محصولاتی این خودروساز هستیم. اما آن‌طور که مجید باقری، قائم‌مقام مدیرعامل در فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرد این خودروساز زمستان طلایی را در پیش دارد. به گفته باقری در دی ماه خودروی شاهین با گیربکس اتومات عرضه می‌شود. در بهمن تولید آزمایشی محصول کراس‌اوور این خودروساز با نام آریا آغاز خواهد شد و در نهایت در سومین ماه از فصل زمستان 1400 رونمایی از اطلس در دستورکار این خودروساز قرار دارد. بنابراین می‌توان امیدوار بود در پایان سال جاری به نوعی سبد محصولاتی خودروسازان رنگ و بوی تازه‌ای به خود گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو