فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی قیمت خودرو پس از آزادسازی واردات

عصر خودرو- با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب کرده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می‌تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می‌تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

پیش‌بینی قیمت خودرو پس از آزادسازی واردات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، با آزادسازی واردات خودرو که مجلس تصویب کرده از این پس هرکس که بتواند قطعات خودرو صادر کند می‌تواند خودرو به کشور بیاورد و بدون انتقال ارز این واردات می‌تواند صورت بگیرد. اما این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

    مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت 25 تا 40 درصد در خودروهای خارجی را داشت.

    اما آیا این اتفاق می‌تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند؟

    دادفر و جعفری می‌گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا 40 درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم 10 تا 20 درصد ارزان شوند.


    yektanet.com
    دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

    جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو