فونیکسریمکسبهتام

هشدار جنرال موتورز آمریکا درباره مشکل آتش‌سوزی خودروهای برقی خود

عصر خودرو- شرکت جنرال موتورز آمریکا به‌علت مشکل آتش‌سوزی در باتری خودروهای برقی جدید خود، از مالکان آن‌ها خواسته است این خودروها را در فاصله کمتر از ۵۰فوتی دیگر وسایل نقلیه پارک نکنند.

هشدار جنرال موتورز آمریکا درباره مشکل آتش‌سوزی خودروهای برقی خود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که شرکت جنرال موتورز آمریکا در حال تلاش برای جایگزینی ماژول‌های باتری در مدل‌های شورولت بولتEV به‌منظور حل مشکل آتش‌سوزی در باتری این خودروها است و از مالکان خواسته است این خودروها را در فاصله کمتر از 50فوتی دیگر وسایل نقلیه پارک نکنند.

    این خودروساز آمریکایی فراخوانی را آغاز کرده است که در زمان حاضر شامل 140 هزار خودروی برقی از مدل‌های Bolt EV و Bolt EUV در آمریکای شمالی می‌شود. فراخوان جنرال موتورز پس از آن اعلام شد که دو نقص خاص در تولید سلول‌های باتری این خودروها منجر به 10 مورد آتش‌سوزی شد. سازنده باتری این خودروها شرکت LG Chem می‌باشد.

    جنرال موتورز قبلاً به مشتریان خود گفته بود که خودروهای خود را حداکثر تا 90 درصد شارژ کنند، با افزایش تعداد شارژ اجازه ندهند دامنه مسافت زیر 70 مایل کاهش یابد و وسایل نقلیه خود را بلافاصله پس از شارژ در فضای بیرون پارک کنند.

    این خودروساز همچنین به مالکان هشدار داد که این مدل خودروهای برقی را در یک گاراژ در طول شب شارژ نکنند.

    این موضوع به پاییز سال گذشته بازمی‌گردد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) در ماه اکتبر در مورد شکایت آتش‌سوزی خودروهای Bolt EV تحقیقات خود را آغاز کرد. جنرال موتورز در ماه نوامبر با ارزیابی این وضعیت، از مالکان مدل‌هایBolt EV که از سال 2017 تا 2019 تولید شده بودند، درخواست کرد که شارژ را به 90 درصد محدود کنند.

    در ماه فوریه، جنرال موتورز نرم‌افزار جدیدی را منتشر کرد که به‌گفته خود دامنه مسافت کامل را بازیابی می‌کند و به هرگونه خطر آتش‌سوزی پایان می‌دهد اما در ماه اوت، جنرال موتورز اعلام کرد که ماژول‌های باتری را جایگزین می‌کند و تمام خودروهای Bolt EV و EUV را که تا به حال ساخته شده است مشمول این برنامه تعویض باتری کرد.

    رویترز همچنین گزارش داد که توقف تولید در کارخانه اوریون جنرال موتورز که انتظار می‌رود حداقل تا 24 سپتامبر به‌طول بینجامد، «ناشی از کمبود بسته‌های باتری» مربوط به فراخوان بوده است. فروش هر دو مدل Bolt EV و Bolt EUV نیز متوقف شده است تا راه‌حلی رضایت‌بخش ارائه شود.

    مالکان هنوز منتظر رفع این مشکل هستند، اما جنرال موتورز تأیید کرده است که وقتی این باتری‌ها آماده شدند، می‌توانند دامنه مسافت این خودروها را نسبت به آنچه در ابتدا بود، افزایش دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو