فونیکسریمکسبهتام

حمل و نقل عمومی پایتخت آماده بازگشایی مدارس

عصر خودرو- با اینکه روز و ماه دقیق بازگشایی حضوری مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل ویروس کرونا و شیوع بیماری به طور یکسان هنور مشخص نیست، اما با این حال حمل و نقل عمومی در حالت آماده باش است تا هر زمانی که اعلام شد دانش آموزان می توانند حضوری به مدرسه بروند، غافلگیر نشده و تردد دانش آموزان چه با سرویس مدرسه و چه با مترو و اتوبوس دچار اختلال نشود.

حمل و نقل عمومی پایتخت آماده بازگشایی مدارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، با وجود همه ابهامات اما در هفته اول شهریور ماه جاری علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که تلاش بر بازگشایی مدارس به صورت حضوری است و واکسیناسیون معلمان و والدین و سرویس مدارس و کادر مدارس انجام می شود، ضمن اینکه امکان تامین واکسن برای دانش آموزان از ٢ کشور کوبا و چین مدنظر قرار گرفته و پیش‌بینی شده است که از اول آبان ماه همه مدارس و از اول مهر ماه ٣۰ تا 4۰ درصد مدارس به صورت حضوری بازگشایی شوند.

    آمادگی سرویس های مدارس برای بازگشایی حضوری مدارس

    روشنی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص تمهیدات سازمان تاکسیرانی برای ساماندهی سرویس مدارس در آستانه مهر ماه با بیان اینکه با وجود آنکه هنوز زمان بازگشایی حضوری مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط کرونایی مشخص نیست، به ایسنا می گوید: با این حال اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی سرویس های مدارس انجام داده ایم تا در هر زمانی که اعلام شد مشکلی در خصوص ساماندهی سرویس های مدارس نداشته باشیم.

    وی با بیان اینکه کارگروه ماده 18 برای ساماندهی سرویس مدارس تشکیل شده و فراخوانی برای جذب پیمانکار صادر کردیم، می افزاید: فرآیند پایش پیمانکاران انجام شده است و با هماهنگی پلیس راهور و اداره آموزش و پرورش شهر تهران ستاد مرکزی برای وضعیت سرویس مدارس جدا از کارگروه ماده 18 ایجاد کرده ایم.

    روشنی ادامه می دهد: این کارگروه سرویس مدارس در سطح مناطق نیز تشکیل شده و با حضور معاون حمل و نقل هر منطقه و اداره تاکسیرانی منطقه، مسئول راهور و مسئول اداره آموزش و پرورش هر منطقه تشکیل می شود و برای اولین بار است که نظارت بر سرویس های مدارس در این سطح به مناطق سپرده شده است.

    وی با بیان اینکه آموزش های لازم انجام شده و آمادگی داریم حتی اگر اول مهر ماه زمان آغاز سال تحصیلی حضوری باشد نسبت به ارائه خدمات به دانش آموزان اقدام کنیم، می گوید: سرویس مدارس بر اساس تقاضای مدارس ارائه خدمات می کند که تا کنون حدود 400 پیمانکار اعلام آمادگی کردند و شرایط لازم برای ارائه خدمات به مدارس را دارند، اما منتظر اعلام وزارت آموزش و پرورش در مورد نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید خواهیم بود.

    ورود500 اتوبوس جدید به پایتخت
    فعالیت مجدد خطوط سرویس مدرسه

    با آغاز سال تحصیلی حضوری اتوبوسرانی نیز آماده است بگونه ای که محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در مورد تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی همزمان با آغاز سال تحصیلی با اشاره به عدم تعیین نهایی بازگشایی حضوری مدارس می گوید: تاکنون آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، آغاز سال جدید تحصیلی را در آبان ماه اعلام کردند و به همین دلیل در تلاش هستیم تا 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه کنیم.
    وی با بیان اینکه قرارداد خرید 200 دستگاه انجام گرفته و تفاهم نامه آن با دو شرکت انجام شده و قرارداد آن به زودی منعقد خواهد شد، می افزاید: همچنین 300 دستگاه از اتوبوس‌های دو کابین و تک کابین در حال تعمیر و تجهیز هستند تا آماده به کار شوند و با آغاز سال تحصیلی وارد چرخه خدمت رسانی شوند.
    ترفع از فعالیت مجدد خطوط سرویس مدرسه با بازگشایی حضوری مدارس خبر داد و ادامه می دهد: در سنوات گذشته در هر منطقه یک خط سرویس مدرسه برای ارائه خدمات به دانش آموزان ایجاد شد؛ اما با غیرحضوری شدن مدارس در پی شیوع کرونا، فعالیت این خطوط نیز متوقف شد اما هر زمانی که مدارس حضوری فعال شوند این خطوط نیز بلافاصله فعال خواهند شد.


    مترو آماده حضور دانش آموزان


    به گزارش ایسنا، علی عبداله پور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز درباره تمهیدات مترو برای آغاز سال تحصیلی جدید به ایسنا می گوید: هنوز زمان دقیق حضوری فعالیت مدارس اعلام نشده است. اما تمهیدات لازم اندیشیده شده تا به محض بازگشایی حضوری مدارس و حضور دانش آموزان کار را آغاز کنیم.

    وی با بیان این که در این شرایط سرفاصله حرکت قطارها با همین شدت ادامه خواهد داشت ،می افزاید: سرفاصله ها در خط 1 و 2 در حال حاضر 4 دقیقه، درخط 3 مترو 5 دقیقه، در خط  6 مترو 12 دقیقه و در خط 5 و 7 نیز 10 دقیقه است.

    وی ادامه می دهد: ضد عفونی کردن قطار و ایستگاهها و همچنین کنترل ماسک مسافران با شدت ادامه خواهد داشت.

    عبداله پور در خصوص ازدحام در ایستگاههای تقاطعی نیز می گوید: اگر ازدحام مسافران با بازگشایی حضوری مدارس زیاد باشد نسبت به اعزام قطارهای فوق العاده اقدام خواهیم کرد.

    وی ادامه می دهد: نظافت سالن، سکوها، شستشوی صندلی سکوها، پله های برقی، گیت ها، ورودی ها، نمادهای آرم مکعبی مترو در ورودی ایستگاه ها، تابلوهای نام ایستگاه ها و رفع نواقص احتمالی از جمله روشنایی تمامی نقاط ایستگاه، محوطه ها، آراستگی فضای سبز و اهتمام در افزایش گل و گیاه محوطه ها و حصول اطمینان از عملکرد تمامی تجهیزات و امکانات ایستگاه ها بخش دیگری از کارهای انجام شده برای استقبال از مهر می باشد.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان می کند: بازدید از کپسول‌های آتش نشانی موجود درایستگاه ها و قطارها، شستشوی محفظه کپسول آتش نشانی و هواکش های میان تونلی و همچنین با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا درایام باقیمانده از سال جاری عملیات ضد عفونی و شستشوی ایستگاه ها و قطارها برای حفظ سلامت مسافران و پرسنل ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو