فونیکسریمکسبهتام

طی ۸ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رخ داد:

افت تولید ۲/۱۴ درصدی دوگانه سوزها

عصر خودرو - تولید محصولات دوگانه سوز خودروسازان نیمه دولتی کشور طی هشت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲/۱۴درصد کاهش یافت.

افت تولید ۲/۱۴ درصدی دوگانه سوزها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بنابر آماری که انجمن خودروسازان ارائه کرده، پژو 206 دوگانه سوز در بازه زمانی مورد نظر، افت تولیدی 63 درصدی را تجربه کرده و روآی دوگانه سوز نیز با افتی 56 درصدی روبرو شده است.
    این در شرایطی است که پژو 405 و پارس طی هشت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد تولیدی به ترتیب 11 و 130 درصدی روبرو شده است.
    این درصد رشد البته در حالی بدست آمده که خودرو پارس و 405 دوگانه سوز، تیراژ چندان بالایی را تا پایان آبان ماه امسال، نداشته است.
    ایران خودرو در این هشت ماه 14 هزار و 620 دستگاه 405 دوگانه سوز را به تولید رسانده و آمار تولید پارس دوگانه سوز نیز، به هشت هزار و 625 دستگاه می رسد.
    این شرکت در تولید تندر90 و سمند دوگانه سوز، مانند روآ و پژو 206، با افت تولید مواجه شده است، به نحوی که سمند دوگانه سوز 21 درصد کاهش تولید را طی هشت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و تندر90 دوگانه سوز نیز که تا پایان آبان فقط یک دستگاه از آن به در ایران خودرو به تولید رسیده است، افتی 93 درصدی را به خود می بیند.
    پارس خودرو در هشت ماه امسال حتی یک دستگاه نیز تندر دوگانه سوز تولید نکرده است.
    پارس خودرو در شرایطی در تولید پراید دوگانه سوز نیز با افت تولید 38 درصدی در بازه زمانی مورد نظر روبرو شده که سایپا در این زمینه با رشدی دو درصدی روبرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط