فونیکسریمکسبهتام

رانندگان حمل و نقل جاده ای گواهینامه مهارت شغلی می گیرند

عصر خودرو- معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برگزاری آزمون سنجش مهارت رانندگان عمومی حمل و نقل جاده ای خبر داد و گفت: به شاغلان بخش حمل ‌و نقل جاده‌ای در دو استاندارد «راننده کامیون حمل‌ و نقل کالا» و «راننده اتوبوس برون‌شهری» که در این آزمون شرکت کنند، گواهینامه مهارت شغلی داده می شود.

رانندگان حمل و نقل جاده ای گواهینامه مهارت شغلی می گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهمترین کانون مهارتی و کاربردی کشور و مرتبط با سازمان بین المللی کار (ILO) است و به عضویت رسمی سازمان جهانی آموزشهای مهارتی (TVTO) درآمده است.

    گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از معتبر ترین مدارکی است که در سراسر کشور و در سطح بین المللی پس از قبولی در آزمون های سنجش مهارت برای متقاضیان پذیرفته شده صادر می شود.

    به اعتقاد کارشناسان گواهینامه مهارتی از اهمیت بالایی برخوردار است و در برخی از مشاغل باید ارزش بالاتری نسبت به مدارک آموزشی داشته باشد. به زعم آنها عدم توجه به گواهینامه‌های مهارتی و صلاحیت شغلی یکی از دلایل سوق یافتن جوانان و نیروهای کار کشور به سمت مدرک گرایی است.
    علی حسین شهریور - معاون سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، با بیان اینکه بیش از 90 درصد از جابجایی بار و مسافر در کشور را حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد، می گوید: برگزاری آموزشهای مهارتی و تخصصی با ارائه گواهینامه های معتبر بین المللی می تواند در افزایش ایمنی سفر و سهولت جابجایی بار و مسافر بسیار تاثیر گذار باشد.

    وی از سنجش مهارت شاغلین بخش حمل و نقل جاده‌ای خبر داده و می‌گوید: به منظور ارتقای سطح دانش تخصصی و مهارتی رانندگان عمومی حمل ‌و نقل جاده‌ای، سنجش مهارت شاغلین حمل ‌و نقل جاده‌ای در دو استاندارد «راننده کامیون حمل‌ و نقل کالا» و «راننده اتوبوس برون‌شهری» در مرکز 7 استان کشور برگزار می شود.

    آنطور که معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه ای گفته با توجه به میزان پراکندگی و حجم حمل و نقل کالا و مسافر در کشور همه رانندگان دارای گواهینامه پایه یک، در استانهای تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان،   خراسان رضوی، خوزستان، فارس و کرمان می توانند در این آزمون ها شرکت کنند.

    به گفته شهریور، متقاضیانی که حد نصاب نمره قبولی در آزمون های کتبی را اخذ کنند، می‌توانند در آزمون های عملی که با همکاری ادارات راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در استانها برنامه‌ریزی و اجرا می شود، شرکت کنند.
    معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه به رانندگانی که در آزمون شرکت کنند، گواهینامه مهارت شغلی اعطا خواهد شد، می افزاید: این گواهینامه ملاک احراز مهارت شغلی برای ورود به عرصه فعالیت حمل‌ و نقل جاده‌ای در سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای و دریافت کارت هوشمند رانندگی خواهد بود.

    ثبت نام متقاضیان از 1 تا 14 آبان از طریق پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی http://advari.irantvto.ir/ به شکل الکترونیکی انجام می شود.

    آزمون سنجش دانش (کتبی) الکترونیکی نیز در روزهای 20 و 21 آبان  ماه 1400 در مراکز سنجش الکترونیکی ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان های مذکور انجام می‌شود.

    به گزارش ایسنا، امروزه مهمترین شاخص جذب نیرو برای کارفرمایان، اطمینان از تخصص و توانایی های فرد متقاضی منطبق با ردیف شغلی تعریف شده است و ارائه گواهینامه های مهارت شغلی نیز همین هدف را دنبال می کند. گواهینامه مهارت شغلی بر اساس مستندات واقعی ارائه شده فرد متقاضی و آزمونهای تخصصی ارائه می شود و برای فرد متقاضی و کارفرمایان کاربرد بسیاری دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط