فونیکسریمکسبهتام

ضربه افزایش قیمت ریزتراشه‌ها به خودروسازان برتر اروپا

عصر خودرو- تولید و سوددهی خودروسازان برتر اروپا از جمله شرکت‌های خودروسازی فولکس‌واگن و استلانتیس به خاط کمبود جهانی ریزتراشه ها پایین آمده است.

ضربه افزایش قیمت ریزتراشه‌ها به خودروسازان برتر اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، کمبود جهانی ریز تراشه‌ها تولید شرکت‌های خودروسازی فولکس‌واگن و استلانتیس، دو خودروساز برتر اروپا را کاهش داده و 1.4 میلیون خودرو از تولید آن‌ها را در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی کم کرده‌است.

    شرکت فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی اروپا و دومین خودروساز بزرگ جهان دورنمای خود برای تحویل خودروهای جدید را پایین آورده و نسبت‌به کاهش شدید سوددهی هشدار داده‌است.

    این شرکت آلمانی اعلام کرد حدود 800 هزار خودروی کمتری نسبت‌به سه‌ماهه سوم 2020 تولید کرده که معادل 35 درصد کاهش است.
    شرکت خودروسازی استلانتیس که چهارمین خودروساز بزرگ دنیاست، 14 درصد کاهش درآمد خود را اعلام کرده که نتیجه کمبود ریز تراشه‌ها است. تولید این شرکت 30 درصد معادل 600 هزار خودرو پایین آمده‌است.

    مدیرعامل این شرکت اعلام کرد مشکلات زنجیره عرضه پیش‌بینی حل مشکل کمبود نیمه‌رساناها برای خودروسازی را سخت می‌کند. کمبودی که بیش‌از یک‌سال است صنعت خودروسازی را تحت تاثیر خود قرار داده‌است.
    کمبود جهانی ریز تراشه‌ها که در بخش‌های مختلف خودروسازی از سنسورهای ترمز گرفته تا فرمان استفاده می‌شوند، شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان را مجبور کرده تولید خود را پایین آورده و محدود کنند. به‌این‌ترتیب، قیمت خودروهای جدید و دست‌دوم در بحبوحه تقاضای بالا از طرف مصرف‌کنندگان افزایش‌یافته است.
    شرکت فولکس‌واگن سوددهی خود در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را 2.8 میلیارد یورو معادل 3٫3 میلیارد دلار اعلام کرده یعنی 12 درصد کاهش سالانه و کمتر از 2٫99 میلیارد یوروی پیش‌بینی‌شده. اما این خودروسازی قصد دارد خودروسازی تسلا را تا اواسط همین دهه به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای برقی پشت سر بگذارد و در 2021 به هدف 6 تا 7.5 درصد سوددهی برسد.
    خودروسازی استلانتیس که در ابتدای سال جاری میلادی از ادغام 2 شرکت خودروسازی فیات کرایسلر و پی اس‌ای فرانسه تشکیل شد، هدف سوددهی خود را حدود 10‌ درصد اعلام کرده‌است.
    سایر خودروسازان اروپا از جمله جنرال موتورز و رنو هم کاهش فصلی درآمد خود را به‌خاطر کمبود ریزتراشه ها اعلام کرده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو