فونیکسریمکسبهتام

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها لغو شد؟

عصر خودرو- معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران گفت:‌ رانندگان تاکسی علیرغم کاهش شیوع کرونا همچنان ملزم به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌هایشان هستند ولی با افزایش آمار مسافران و تقاضای سفرطرح نیاز به بازنگری دارد.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها لغو شد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سیدامیر هنجن، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران درباره سرانجام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا مقرر شد جهت پیشگیری از ابتلای مسافران و رانندگان به ویروس کووید ـ 19 طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها اجرا شود و این موضوع به رانندگان تاکسی ابلاغ شد.

    وی افزود: تاکسی‌های سواری با اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی به جای 4 مسافر 3 مسافر و خودروهای ون به جای 10 مسافر باید 7 مسافر سوار کنند.

    معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر علیرغم کاهش شیوع کرونا رانندگان تاکسی همچنان ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها هستند، گفت:‌ تاکسیرانی ابلاغیه جدیدی برای تغییر این مسأله و مجوز به رانندگان جهت سوار کردن مسافر بیشتر نداده است.

    هنجن گفت:‌البته در برخی از ساعات اوج ترافیک مسافران خود از راننده درخواست دارند برای اینکه سریع‌تر به محل برسند به طور مثال در سواری 4 مسافر سوار شود که البته ناگفته نماند که رانندگان تاکسی راغب هستند که فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌هایشان رعایت شود.

    وی گفت: حفظ سلامتی و پیشگیری از استهلاک خودرو از مواردی است که سبب علاقه‌مندی رانندگان تاکسی جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شده است که در زمینه کرایه‌ها هم شرایط در فاصله‌گذاری برای تاکسیرانان فرق نمی‌کند چرا که مطابق با مصوبه شورای شهر نرخ برای مسافران سرشکن شده است.

    معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران گفت: لذا برای راننده به لحاظ کرایه فرقی ندارد به طور مثال در تاکسی سه نفر در صندلی‌های عقب سوار شوند یا دو نفر و بنابراین تاکسیرانان خود راغب به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌هایشان هستند.

    هنجن خاطرنشان کرد: در تاکسی‌های تهران دو نوع نرخ بر روی تاکسی برچسب‌گذاری شده یکی نرخ شرایط عادی و یکی نرخ شرایط کرونایی و بنابراین با این شرایط مشکلی میان رانندگان و تاکسیرانان نخواهد بود. البته مسافران اگر انتقادی در این زمینه داشته باشند می‌توانند آن را به ما اعلام کنند و ما مشکلات‌شان را پیگیری خواهیم کرد.

    وی بیان داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی  برای شرایط کرونایی در نظر گرفته شده است که کاهش ظرفیت حمل و نقل عمومی را در پی دارد و در صورتی که شرایط جامعه مانند دورکاری کارمندان، طرح ترافیک و... به حالت عادی بازگردد، این امر افزایش میزان تقاضای سفر را در پی خواهد داشت. لذا باید ظرفیت جابجایی مسافر نیز به حالت عادی بازگشته و این طرح مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو