فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۴۰ درصدی در شبکه نمایندگی های برند کادیلاک

عصر خودرو- کادیلاک صدها نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش را از شبکه خود بیرون می کند چون توانایی های خود را با دوره گذار به خودروهای برقی وفق نداده اند و حاضر به سرمایه گذاری لازم نیستند.

کاهش ۴۰ درصدی در شبکه نمایندگی های برند کادیلاک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش کادیلاک خیلی زود باید بتوانند از قید خودروهای بنزینی بیرون بیایند و توانایی لازم را برای ارائه خدمات به خودروهای برقی به دست بیاورند. روی هاروی Roy Harvey قائم مقام جهانی جنرال موتورز در مصاحبه با رویترز گفته است که تا پایان سال 2021 فقط 560 نمایندگی در ایالات متحده باقی خواهند ماند و از سه سال گذشته نزدیک به 40 درصد از نمایندگی ها تغییر کاربری داده اند و دیگر نماینده جنرال موتورز نیستند.

    کاهش شدید تعداد نمایندگی های کادیلاک در شبکه سراسری بخشی از راهبردهای این کمپانی تا سال 2030 و برگرفته از این حقیقت است که خودروسازان در حال گذار از خودروهای بنزینی به برقی هستند. هر یک از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش کادیلاک در آمریکا اگر قرار باشد به بقا ادامه بدهند باید 200 هزار دلار هزینه کنند و خود را به تجهیزات و امکانات لازم مجهز کرده و آموزش های لازم را به کارکنان خود بدهند. در برخی از نمایندگی ها هزینه ها تا 500 هزار دلار هم پیش بینی می شود.

    جنرال موتورز برای پایان دادن به قراردادهای خود با نمایندگی ها تا کنون 274 میلیون دلار هزینه کرده است. این نمایندگی ها که دیگر قراردادشان تمدید نمی شود، حاضر نشده اند خود را با این تغییرات وفق دهند که برخی از آنها به دلیل هزینه های سنگینی است که در بالا به آن اشاره شد.

    تسلا، برخلاف خودروسازان سنتی، از همان ابتدا به هیچ عنوان به سبک فرانشیز یا کارمزد فروش به نمایندگی کار را آغاز نکرد و فروش خودروی تسلا، فقط به روش اینترنتی و مستقیم از کارخانه به مشتری است و مشتری خودرو را در محل یا آدرسی که تعیین کرده،‌ دریافت می کند. جنرال موتورز هم تلاش زیادی می کند که از روش های سنتی خود را برهاند و به روش تسلا به مشتری خودرو بفروشد.

    دو سوم خودروهای برقی در آمریکا را تسلا می فروشد، 80 درصد از بازار آمریکا در دست تسلا، شورولت و فورد است. خودروسازان در آمریکا بی کار ننشسته اند و تلاش می کنند خود را به تسلا برسانند. فقط جنرال موتورز تا سال 2025 قرار است 30 مدل خودروی برقی به بازار معرفی کند که یکی از آنها کادیلاک لیریک 2023 Lyriq است. در ماه سپتامبر وقتی پیش فروش آن آغاز شد، تمامی ظرفیت اختصاص یافته ظرف 10 دقیقه به فروش رفت. مری بارا،‌ مدیر عامل جی ام در مصاحبه خود با سی ان بی سی در ماه اکتبر گفته بود که یقین دارد تا سال 2025 به تسلا می رسد.

    اما همه نمایندگی های ایالات متحده به یک اندازه برای گذار به خودروهای برقی اشتیاق نشان نمی دهند. برخی هم ابراز نگرانی کرده اند که با این تغییر، حاشیه سود آنها به شدت کاهش می یابد چون نرخ خدمات خودروهای برقی بسیار پایین تر است. شرکت مشاوره ای تحقیقاتی آلیکس پارتنرز AlixPartners‌ محاسبه کرده است که نمایندگی ها به ازای هر خودرویی که می فروشند در طول دوره خدمات دوره ای حدود 1300 دلار از دست می دهند. حتی اگر نمایندگی ها تصمیم به سرمایه گذاری در خدمات خودروهای برقی را در پیش بگیرند به دلیل آن که هنوز مردم با سرعت مطلوبی به این خودروها روی نمی آورند، بازگشت سرمایه نمایندگی ها هم به درستی اتفاق نمی افتد. هر چه باشد در حال حاضر سهم خودروهای برقی از بازار آمریکا هنوز به 2 درصد هم نرسیده است.

    خودروسازان و حاکمیت در آمریکا برای گذار از این دوره عجله زیادی دارند و جو بایدن رئیس جمهور این کشور می خواهد نیمی از خودروهای تولیدی در آمریکا تا سال 2030 یعنی کمتر از یک دهه برقی شوند و لایحه هزار میلیارد دلاری برای زیرساخت های آن به مجلس آمریکا تقدیم کرده بود که در ماه نوامبر به تصویب رسید. فقط 5 میلیارد دلار از آن به زیرساخت های شارژ بزرگراهی اختصاص یافته است. با این حال خیلی زود است که خودروهای بنزینی و ارائه دهندگان خدمات به آنها به تاریخ بپیوندند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو