فونیکسریمکسبهتام

چگونه رانندگی ایمن در جاده‌های زمستانی انجام دهیم؟

عصر خودرو- حفظ ایمنی هنگام تردد با وسیله نقلیه در شرایط جوی زمستان، سلامتی و آسایش راننده را در شرایط حساس رانندگی، تامین می‌کند.

چگونه رانندگی ایمن در جاده‌های زمستانی انجام دهیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ ایمنی‌ هنگام تردد با وسیله نقلیه در شرایط جوی زمستان، از نکاتی به حساب می‌آید که راننده‌ها با دانستن آن، سلامتی و آسایش خود در شرایط حساس رانندگی، تامین می‌کنند. با شروع فصل سرما، وسیله نقلیه خود را مجهز به تجهیزات زمستانی (لاستیک یخ‌شکن، زنجیر چرخ، ضد یخ، محلول شیشه‌شور، تیغه شیشه پاکن، سیم و تسمه بکسل، کلنگ، بیلچه سفری، تلمبه باد، لاستیک زاپاس، مایع پنچری، سیم سیار، ...) کنید. شاید از نظر برخی، این موارد خیلی کلی باشد، اما وسایل فوق برای رانندگان حمل و نقل عمومی و باربری کاربردی است.

    هنگام عبور از مناطق سردسیر و جاده‌های برف‌گیر مانند غرب، شمال غربی، شمال شرقی و شمال، از رانندگی به تن‌هایی خودداری و حتماً دیگران را از برنامه حرکت و مقصد خود مطلع کنید همچنین اخبار وضع هوای مناطق را از خبرگزاری‌ها، صداوسیما و سازمان هواشناسی پیگیری کنید و هنگام تردد در مسیر‌های برف‌گیر و مناطق کوهستانی، مقداری وعده غذایی نظیر کنسرو، خرما و نان همراه خود داشته باشید.

    قبل از تردد در مناطق کوهستانی و جاده‌های برف‌گیر، سیستم گرمایش و بخاری وسیله نقلیه را بررسی و عیب احتمالی را برطرف کنید و حداقل نیمی از باک بنزین را پُر نگه‌دارید همچنین از توقف غیر اضطراری در مسیر‌های پربرف پرهیزکنید

    جاده‌های اصلی را برای حرکت انتخاب و از رانندگی در راه‌های میانبر و شب، خودداری کنید، هنگام عبور از شیب‌ها و گردنه‌های پربرف و بهمن‌گیر، بوق نزنید و از چراغ‌های عقب و جلو برای علامت دادن استفاده کنید.

    چگونه رانندگی ایمن در جاده‌های زمستانی انجام دهیم؟

    نکات ایمنی در بستن زنجیر چرغ، راندمان بالایی را برای بهرمندی در شرایط حساس به راننده ارائه می‌دهد. برای پیشگیری از آسیب وارده به وسیله نقلیه، بعد از بستن زنجیر چرخ با سرعت بیش از 30 کیلومتر در ساعت حرکت نکیند و از حرکت در مسیر‌های پُردست‌انداز خودداری کنید و به هیچ عنوان روی جاده‌های خشک با زنجیر چرخ رانندگی نکنید. بعد از بستن زنجیر چرخ از فرمان دادن یا ترمز گیری ناگهانی هم پرهیز شود. برای حفظ ایمنی خود و سرنشینان وسیله نقلیه توجه داشته باشید بعد از بستن زنجیر، فاصله توقف وسیله نقلیه، حتی با وجود سیستم ABS، ASR و EBD افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو