فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور:

تردد با زنجیر چرخ در محورهای شمالی، مرکزی و نیمه غربی کشور الزامی است

عصر خودرو- پلیس راهور ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه بارش باران، برف و کاهش دما و نیز وزش باد شدید در جاده‌های استان‌های شمالی، مرکزی و نیمه غربی کشور، همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات تردد در این محورها است.

تردد با زنجیر چرخ در محورهای شمالی، مرکزی و نیمه غربی کشور الزامی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس راهور ناجا، با عنایت به اعلام هشدار سازمان هواشناسی از روز جمعه 26 آذر تا پایان روز سه شنبه 30 آذر ماه، سامانه بارشی باران، برف و کاهش دما همراه با وزش باد شدید جاده های استانهای شمالی و مرکزی و نیمه غربی کشور را در بر می گیرد.

    بر این اساس برودت و بارش برف در جاده های کوهستانی باعث افزایش لغزندگی جاده های کوهستانی خواهد شد. در این شرایط رانندگی در این جاده ها با همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات سفر خواهد بود.

    پلیس راهور در این اطلاعیه تاکید: هموطنانی که قصد سفر در این شرایط را دارند باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.

    در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایینتر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی نمایند.

    اطمینان از آماده بکار بودن خودرو در شرایط پیش گفته، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است.

    بر اساس اعلام پلیس راهور، متاسفانه به علت عدم رعایت این توصیه ها در ایام بارندگی، امروز (شنبه) ساعت و 8 و 35 دقیقه یک فقره تصادف فوتی مربوط به بخش حمل و نقل عمومی رخ داد.

    همچنین در استان آذربایجان شرقی در جاده بستان آباد تبریز یک دستگاه اتوبوس به علت تخطی از سرعت مطمئنه ار جاده خارج شد و در این حادثه دو نفر فوت شدند. این اتوبوس با تعداد 23 نفر از تهران به مقصد شبستر در حال حرکت بوده است.

    وضعیت انسداد راه ها

    بر اساس اعلام پلیس راهور، از ساعت 11 امروز محور اسالم به خلخال به علت کولاک شدید و نبود ایمنی به صورت موقت مسدود شده است.

    همچنین محور شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر به علت عملیات عمرانی کماکان مسدود و سایر مسیر های اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد بصورت روان در حال انجام است.

    آخرین وضعیت جوی

    طبق اطلاعیه پلیس راهور، بارش برف و باران در برخی  محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، تهران و مازندران پیش بینی شده است.

    ضمن اینکه در برخی محورهای استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، مرکزی و قم شاهد بارش باران خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو