فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۸ درصدی تاثیر خطای انسانی در تصادفات جاده‌ای

عصر خودرو- طبق اطلاعاتی که توسط مرکز آمار پزشکی قانونی اعلام شده؛ میزان خطای انسانی در بروز تصادفات ۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۸ درصدی تاثیر خطای انسانی در تصادفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت:  مهمترین عامل در بروز تصادفات جاده‌ای، جاده و خطای انسانی است که طبق بررسی های صورت گرفته مهمترین عوامل در بروز تصادفات جاده‌ای نقاط حادثه خیز از مهم ترین حوادث است.

    او اظهار کرد: طبق آخرین جمع‌بندی برای نقاط حادثه‌خیز اعلام شده حدود 1500 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن برطرف شده است.

    اکبری گفت: تاکنون یک سوم از نقاط حادثه‌خیز اصلاح شده و  البته برای اصلاح اساسی این نقاط  دو تا 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  ولی تاکنون تنها 500 میلیون تومان اعتبار برای این بخش تامین شده است با وجود این کمبود پرداخت اعتبارات خوشبختانه تمامی پیمانکاران در این بخش همکاری لازم را انجام می‌دهند.

    نقاط حادثه‌خیز طبق تعریفی که شده است به نقطه گفته می‌شود که در طول 300 متر همواره حوادثی تکرار شود و در حال حاضر این نقاط حادثه خیز و تصادفات در راه بسیاری از شهرها پراکنده است و سالانه در برخی از این حادثه ها به صورت مکرر رخ می دهد در حال حاضر علت تصادفات غیر مجاز و بی تفاوت بودن به علائم آگاهی دهنده در این نقاط است.

    معاون راهداری گفت: در طول 100 کیلومتر این نقاط پراکنده وجود دارد اعتبارات لازم برای این نقاط متاسفانه پرداخته نمی‌شود و امیدواریم در سال 1400 بخشی از این اعتبارات جبران شود.

    در ادامه مرزبان کارشناس ایمنی خودرو با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از مناطق شاهد آن هستیم که در قطعه سازان برای این نقاط برای خودروهای خود از کیفیت پایین قطعات استفاده می‌کنند و به دلیل آنکه ارزان تمام شود و کیفیت بسیار پایینی استفاده می کنند. کیفیت قطعات متاسفانه طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته خوب نیست.

    او  گفت: باید در کنار راننده پلیس و همچنین تولید کننده هم همکاری های لازم را انجام دهند باید جامعه مدیران قوانین و مقرراتی را در این بخش تعیین کنند و اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید ادامه این عوامل و مجموعه ها را نگاه کنید و روی آنها متمرکز شویم. عوامل اصلی در بروز این تصادفات خودروساز و قطعه‌ساز است که باید کیفیت تولید خود را در این بخش افزایش دهند.

    جانمایی نامناسب چراغ قرمزها عامل بروز خطای انسانی در تصادفات جاده ای
    مرزبان گفت: خطای انسانی نقش زیادی در بروز تصادفات دارد برای رسیدگی ناوگان باید به این مسئله هم توجه کنیم زمانی که راننده چندین دقیقه در پشت چراغ قرمز باقی می ماند اعصاب آن بهم می ریزد شده باعث می‌شود که تصادفات رخ دهد. بنابراین درست است که خطای انسانی در این بخش نقش دارد اما به دلیل آن که چراغ قرمز در این بخش خوب تنظیم نشده هم می تواند عامل مهمی در حوزه تصادفات باشد.

    در ادامه شیروانی مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در ادامه اعلام کرد: تعداد تصادفات نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است، خطای انسانی در هشت ماهه امسال که مرکز آمار پزشکی قانونی اعلام کرده نقش بسیار موثری داشته و میزان خطای انسانی در بروز تصادفات 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

    او گفت: سرعت مجاز مهم‌ترین عامل است اما در زمان وقوع بارندگی و شرایط لغزندگی راننده باید با سرعت مطمئنه حرکت کند که متاسفانه این عوامل را رعایت نمی‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو