فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی خبر داد:

ریل‌گذاری توسعه خودروهای متصل به شبکه ارتباطی

عصر خودرو- سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از تهیه سند دستورالعمل به‌کارگیری خدمات شبکه‌های ارتباطی برای کمک به توسعه صنعت خودروهای متصل در راستای بهره برداری از اینترنت اشیا در صنعت و بهبود اقتصاد این حوزه درکشور خبرداد.

ریل‌گذاری توسعه خودروهای متصل به شبکه ارتباطی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، «امیر خوراکیان» با اعلام این خبر افزود: اینترنت اشیا فصل جدیدی در فناوری ارتباطات و اطلاعات ایجاد کرده که یکی از حوزه های کاربردی و پر مخاطب آن حوزه خودروهای متصل است.

    وی بیان‌داشت: خودروهای متصل در سال 2016 در جهان مطرح و از سال 2019 توسعه یافته و پیش بینی می‌شود تا سال 2025 مجموع سرمایه‌گذاری در آن به بیش از 740 میلیارد دلار برسد.

    خوراکیان ادامه‌داد: خودروهای متصل با استفاده از انواع حسگرهای داخل خودرو، اتصال به اینترنت و انواع افزونه‌های نرم افزاری، عملکرد و شرایط نگهداری خودرو را بهینه کرده و راحتی و آسایش مسافران را تا حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد. علاوه بر این، به خدمات ناوبری و مدیریت ترافیکی در سطح کلان نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

    وی با تاکید بر تحول صنایع مرتبط با خودرو در صورت اجرای این سند، تصریح‌کرد: موضوع بیمه در خودروها، تجربه سفر مبتنی بر داده، خدمات پارکینگ شبکه ای، افزایش ایمنی خودرو، ارائه انواع گواهی، خدمات تعمیرات و پایش خودرو، بهبود رضایت مشتری، بهبود تعمیرات و نگهداری جاده‌ها و همچنین پرداخت عوارض آنلاین و مباحث استفاده از خودرو و رانندگی اشتراکی در صورت اجرای این سند متحول خواهند شد.

    سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی اعلام‌کرد: سند دستورالعمل به‌کارگیری خدمات شبکه‌های ارتباطی برای کمک به توسعه صنعت خودروهای متصل پس از طی مراحل قانونی ذیل سند مصوب شورای عالی فضای مجازی درحوزه اینترنت اشیا نهایی و ابلاغ خواهد شد و با توجه به تفاهم انجام شده آمادگی بسیار زیادی در کشور برای سرمایه گذاری و رفع موانع مقرراتی ناظر برای حفاظت از حقوق اشخاص و نحوه مدیریت، نگهداری و بهره برداری از داده‌هایی که در این حوزه تولید شده و ارزشمند هستند، وجود دارد.

    وی در پایان افزود: معاونت اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی پیش‌نویس این سند را تهیه کرده و در جلسه ای با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، مدیران صنایع خودروسازی، مدیران شبکه‌های ارتباطی و اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی و تایید اولیه قرار گرفته است که امیدواریم به زودی پس از تصویب نهایی ارائه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو