فونیکسریمکسبهتام

مدیر فروش روغن موتور هیوندای اکستیر در گفت‌وگو با «عصر خودرو» مطرح کرد:

ارائه ۴ روانکار جدید در سال ۱۴۰۱

عصر خودرو- روغن‌موتور هیوندای اکستیر برند نام‌آشنای تولیدکننده روغن‌موتور در جهان است که حدود ۶ سال از حضورش در ایران می‌گذرد.

ارائه ۴ روانکار جدید در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تولید این محصول در شرکت توسعه فرآورده‌های نفتی افق خاورمیانه (موپیکو) تحت لیسانس برند مادر انجام می‌شود و بخش عمده‌ای از مواد اولیه آن به‌صورت وارداتی از کره و چند مرکز بین‌المللی دیگر تأمین می‌شود. تا قبل از این شرکت موپیکو هم تولید و هم فروش این محصول را بر عهده داست اما  از شهریور سال جاری فروش و توزیع این محصول به شرکت سامیا  "شرکت خواهر"  (Sister Company) سپرده شد. در حال حاضر علاوه بر محصولات هوندا، نمایندگی‌های گروه بهمن برای خودروهای مزدا و محصولات جدیدشان از محصولات این برند استفاده می‌کنند. به همین واسطه فرصتی فراهم شد تا گفت‌وگویی با دکتر جواد امانی جوان، مدیر فروش برند هیوندای و مدیر پخش شرکت سامیا داشته باشیم تا در خصوص برنامه‌های آینده این برند در سال جدید برای بازار ایران اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

    جایگاه در بازار ایران
    شرکت هیوندای اکستیر در حال حاضر در سه دسته روغن‌موتورهای بنزینی و دیزلی، روغن گیربکس و ضدیخ مجموعاً 38 محصول دارد در سال آینده نیز چهار محصول دیگر به این سبد اضافه خواهد شد. محصولات روغن‌موتور هیوندای به‌عنوان محصولات باکیفیت تحت لیسانس برند مادر تولید می‌شوند و سطح کیفی آن‌ها نیز SL و بالاتر است. که یکی از معدود شرکتهایی میباشد که از مواد اولیه وارداتی استفاده میکند ، به طوری که بخشی از روغن‌پایه از کره جنوبی و بخشی از منابع معتبر بین المللی تهیه می شود.
    شرکت سامیا نیز در سال آینده 8 محصول جدید در ملزومات تزئینی خودرو دارد که به دلیل ساختار خودرویی این مجموعه در راستای حمایت از کالا و نیروی کار ایرانی، تمامی این محصولات تولید داخل  با کیفیت کاملا رقابتی با محصولات اصلی با برند های معروف خارجی خواهد بود. جزئیات بیشتر در مورد این محصولات در آینده نزدیک اعلام می‌شود. سامیا تا پیش از این در حوزه خدمات خودرویی  فعالیت می‌کرد اما از شهریور سال جاری به بعد در حوزه توزیع و فروش هم فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده است.

    وجه تمایز
    ازجمله مهم‌ترین وجوه تمایز برند هیوندای در ایران منهای موضوع تولید تحت لیسانس و باکیفیت جهانی این است که سبد محصولات این شرکت سبد کامل و جامعی است. هیوندای تنها برندی است که روغن‌موتور سیکلت 10W30 و روغن موتور 20W50 با استاندارد SN را دارد. که بیشترین سهم از فروش روغن های موتور سیکلت در ایران را در سالهای اخیر داشته ، کیفیت بالا و سازکاری با اجزای موتور اسکوتر ها و همچنین موتور سیکلت هایی که باید از روغن  10W30 استفاده کنند مهمترین علت انتخاب این محصول است و همچنین سطح کیفیت بالا روانکار موتوری با این گریدها و استانداردها در لیست تولید کمتر شرکت تولیدکننده‌ای یافت می‌شود. علاوه بر این به‌واسطه این موضوع که این روغن‌موتور مربوط به شرکت هیوندای است، با ساختار ماشین‌های کره‌ای سازگاری بالائی دارد به‌علاوه این‌که این شرکت نخستین تولیدکننده‌ای است که روغن‌موتور 10W40 را با استاندارد SN در بازار عرضه کرده است. این برند پویایی خود در سال آینده را نیز با معرفی چند محصول جدید با استانداردها و گریدهای مختلف نشان خواهد داد.

    نکته قابل‌توجه در مورد این برند که شاید درست به آن پرداخته نشده این است که عموماً فکر می‌کنند چون نام این برند هیوندای است، تنها باید آن را برای خودروهای هیوندای استفاده کرد درحالی‌که این‌طور نیست. سبد گسترده محصولات این برند در ایران روغن‌موتور موردنیاز برای تمام برندهای داخلی را نیز شامل می‌شود و استفاده از آن فقط محدود به خودروهای کره‌ای مثل هیوندای و کیا نیست. شاید عنوان کردن این موضوع لازم باشد که در تعمیرگاه مرکزی سامیا بسیاری از خودروهای آلمانی نیز از این محصولات استفاده می‌کنند. علاوه بر سامیا، نمایندگی‌های گروه بهمن نیز برای خودروهای مزدا و همچنین محصولات جدیدشان از روغن‌موتورهای هیوندای استفاده می‌کنند به‌علاوه اینکه شبکه خدمات محصولات هوندا در ایران نیز با این روغن ‌کار می‌کنند. این مسئله نشان می‌دهد که این روغن‌موتورهای هیوندای از سطح کیفی و استاندارد بالایی برخوردار است و توانسته در طول این سال‌ها توجه بسیاری از مشتریان را خود جلب کند و نتایج مثبتی را به دست بیاورد.

    هیوندای اکستیر ، از تولید تا فروش
    شرکت هیوندای اویل بانک در سال 1964 میلادی تأسیس‌شده است، به فروش سالانه 19 بیلیون دلار دست‌یافته و دارای بالاترین رتبـه مـالی و اعتباری AA- است. فرآیند پالایش نفت پیشرفته خود را توسعه داده و قابلیت تولید 520 میلیون بشکه در روز با درصد عمده‌ای از پالایش نفت سنگین را دارد.

    از حضور روغن‌موتور هیوندای در بازار حدود 6 سال می‌گذرد. این برند در شرکت موپیکو تولید می‌شود که این شرکت در سال 1394 هم‌زمان با اخذ نمایندگی انحصاری از شرکت هیوندایی اویل بانک کره جنوبی جهت توزیع و فروش محصولات تولیدی با برند Hyundai Xteer و باهدف ورود به بازار در حوزه انواع روانکارهای موتوری و صنعتی تأسیس شد. پس از انجام فعالیت‌های گسترده در سطح کشور جهت توزیع محصولات هیوندای اکستیر که با نمایندگان شرکت هیوندایی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت، موافقت شرکت هیوندایی جهت ایجاد واحد تولیدی در ایران تحت لیسانس و با نظارت کامل و استفاده از مواد اولیه تولیدی آن شرکت اخذ و در سال 96 این واحد تولیدی راه‌اندازی شد که از شهریور 1400 محصولات این شرکت توسط شرکت سامیا توزیع می‌شود. از سوی دیگر شرکت خدمات خودرویی سامیا که در سال 1398 باهدف ایفای نقش مؤثر در حوزه‌های مختلف صنعت خودروی کشور تأسیس‌شده است. این شرکت در حوزه ارائه خدمات تعمیرگاهی با الگوی راه‌اندازی تعمیرگاه‌های سراسری در قالب تعمیرگا‌ه‌های ملکی و فرانچایز (زنجیره تعمیرگاهی) آغاز بکار کرده و برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود در نظر دارد این زنجیره تعمیرگاهی را در شهرهای بزرگ کشور ازجمله تهران، کرج، مشهد، ارومیه، تبریز، اصفهان، شیراز و ... راه‌اندازی کند.

    گفت‌وگو: روزبه نوروزیان

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو