فونیکسریمکسبهتام

کیفیت خودروهای سواری در آخرین ماه پاییز

عصر خودرو- گزارش کیفی خودروها مربوط به آذر ماه ۱۴۰۰ منتشر شد. این گزارش در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که شاهد تغییراتی در خودروهای بررسی شده نسبت به گزارش آبان ماه هستیم. در گزارش کیفی منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در سومین ماه از فصل پاییز سال‌جاری در مجموع ۳۴ محصول مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند.

کیفیت خودروهای سواری در آخرین ماه پاییز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در گزارش آذرماه نسبت به ماه پیش از آن شاهد حذف کوییک با گیربکس اتوماتیک، دنا معمولی، پژو 207 با گیربکس دستی و SWM G01 هستیم. در مقابل با حضور فیدلیتی، جمع محصولات بهمن موتور کامل شد. همچنین آریزو 5 توربو، ‌ام‌وی‌ام 315 اتومات پلاس، پژو 405 خراسان و SWM G01 F نیز اضافه شدند.

    بر اساس روشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای ارزیابی کیفی خودروها لحاظ می‌کند، هر محصول بسته به امتیازات کسب شده، بین یک تا پنج ستاره کیفی دریافت کرده و در دسته قیمتی خود جای می‌گیرد. در میان 34 محصول مورد بررسی، دناپلاس توربو با گیربکس اتوماتیک محصول ایران‌‌‌خودرو و دو محصول بهمن موتور یعنی دیگنیتی و فیدلیتی توانسته‌‌‌اند 5 ستاره کیفی را به سینه بزنند. 9 محصول نیز توانسته‌‌‌اند در آذر ماه 4 ستاره کیفی را کسب کنند. 21 محصول نیز از میان 34 خودرویی که طی سومین ماه از فصل پاییز امسال مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌‌‌اند، سه ‌‌‌ستاره کیفی را از آن خود کرده‌‌‌اند. با توجه به حضور MVM S33 در گزارش کیفی آذرماه سال‌جاری، شاهد حضور یک خودروی دو ستاره در گزارش کیفی یاد شده هستیم. طبق گزارش منتشره در آذر ماه همچنان در کلاس قیمتی یک، تنها نام تیگو7 به چشم می‌‌‌خورد که سه ستاره کیفی دارد. در دسته قیمتی دو نیز با 10 خودرو روبه‌‌‌رو هستیم که همه آنها را چینی‌‌‌های مونتاژی تشکیل می‌دهند. در این کلاس خودرویی محصولات خودروسازان خصوصی به نوعی دست بالا را دارند. همان‌طور که ذکر شد دیگنیتی و فیدلیتی توانسته‌اند 5 ستاره کیفی را کسب کنند. هایما مدل S7 محصول ایران‌‌‌خودرو و SWM G01 F محصول سیف‌خودرو توانسته‌اند چهار ستاره کیفی به دست بیاورند. SWM G01 دیگر محصول سیف‌خودرو که در گزارش آبان ماه حضور داشت در این گزارش غایب است. باقی اعضا به جز MVM X33S که دو ستاره کیفی را بر سینه دارند مانند گزارش پیشین سه ستاره باقی مانده‌‌‌اند. جک، در مدل‌‌‌های S5 و S3 جزو سه ستاره‌‌‌های این کلاس قیمتی حساب می‌شوند.

    همچنین تیگو 5، آریزو 5 توربو و آریزو 6 نیز خودروهایی هستند که در خطوط تولید مدیران‌‌‌خودرو مونتاژ می‌‌‌شوند و توانسته‌‌‌اند سه ستاره کیفی در سومین گزارش فصل پاییز کسب کنند. آریزو 5 توربو نیز در گزارش آبان ماه حضور نداشت. کلاس قیمتی سه که در مهر با بررسی کیفی محصول مدیران خودرو یعنی MVM X22 تشکیل شده بود و این کلاس قیمتی در گزارش آبان ماه نیز حضور داشت در گزارش کیفی آذر ماه امسال مهمان دیگر محصول مدیران خودرو یعنی‌ام‌وی‌ام 315 اتومات پلاس است. هر دو خودروی حاضر در این کلاس قیمتی سه ستاره کیفی را به سینه زدند. حال به سراغ دسته قیمتی چهار می‌‌‌رویم، دسته‌‌‌ای که در قرق محصولات ایران‌‌‌خودرو قرار دارد و تنها ‌‌‌میهمان ناخوانده این دسته قیمتی، شاهین است که از آبان ماه به این کلاس قیمتی اضافه شده است. در این کلاس قیمتی، دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک به عنوان یکی از سه خودروی پنج‌‌‌ستاره کشور، صدرنشین این کلاس قیمتی به شمار می‌رود. این کلاس، چهار خودروی چهار ستاره را نیز در خود جای داده که شامل شاهین محصول نوبرانه سایپا، پژو 207 با سقف پانوراما، دنا پلاس و تارا محصول نوبرانه ایران‌‌‌خودرویی‌‌‌ها می‌شود. پژو 207 با گیربکس دستی که با چهار ستاره کیفی در گزارش آبان ماه امسال حضور داشت در گزارش جدید غایب است. پژو 206، دنا، رانا پلاس، پژو پارس (تولیدی در سایت‌‌‌های مازندران، خراسان، کرمانشاه و فارس)، سورن پلاس و سمند محصول ایران‌خودروی تبریز نیز اعضای سه ستاره این گروه به شمار می‌‌‌روند. پژو 405 محصول ایران‌خودروی خراسان جای دنا معمولی محصول سایت مرکزی ایران‌خودرو را در این گزارش گرفته و مانند آن سه ستاره کیفی را به دست آورد. بنابراین آنها نیز افت‌‌‌و‌‌‌خیزی در ستاره‌‌‌بندی‌‌‌شان طی آذر ماه نسبت به آبان ماه امسال ندیدند. در نهایت اما کلاس قیمتی پنج نیز 7محصول را در خود جای داده است که همه به سایپا و پارس‌‌‌خودرو تعلق دارند. این گروه در گزارش آبان ماه 8 محصول را شامل می‌‌‌شد، اما در آذر امسال خودروی کوییک با گیربکس اتوماتیک از این جمع حذف شد. بنابراین اعضای این کلاس قیمتی در آذرماه شامل تیبا 2، کوییک، کوییکS، کوییککوییک پارس‌‌‌خودرو، ساینا کاشان و تیبا صندوقدار می‌شود. در میان محصولات یاد شده کوییک و کوییک S و کوییک پارس‌خودرو توانسته‌‌‌اند 4 ستاره کیفی را کسب کنند. 4محصول باقی مانده دیگر نیز سه ستاره کیفی را به سینه دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو