فونیکسریمکسبهتام

غرامت ۳.۵ میلیون دلاری فولکس‌واگن در آمریکا به خاطر دستکاری رایانه خودروها

عصر خودرو- دادستان کل ایالت اوهایوی آمریکا اعلام کرد که شرکت آلمانی فولکس واگن با پرداخت ۳.۵ میلیون دلار به این ایالت به منظور حل و فصل پرونده شکایت علیه این خودروساز موافقت کرده است.

غرامت ۳.۵ میلیون دلاری فولکس‌واگن در آمریکا به خاطر دستکاری رایانه خودروها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، دادستان کل ایالت اوهایوی آمریکا اعلام کرد که شرکت آلمانی فولکس واگن با پرداخت 3.5 میلیون دلار به این ایالت به منظور حل و فصل پرونده شکایت علیه این خودروساز موافقت کرده است.

    ایالت اوهایو در شکایت خود مدعی است که این خودروساز آلمانی قوانین ایالتی را با دستکاری نرم افزار رایانه خودروهایش با هدف پنهان کردن انتشار دی اکسید کربن آنها نقض کرده است.

    در ماه نوامبر، دادگاه عالی ایالات متحده پیشنهاد فولکس واگن برای اجتناب از شکایت مقامات سه ایالت از جمله اوهایو را رد کرده بود.

    استدلال شرکت تابعه فولکس واگن در ایالات متحده در این پرونده این بود که بر اساس قانون هوای پاک، که یک قانون مهم درباره محیط زیست در ایالات متحده محسوب می شود، فقط دولت فدرال می تواند ادعاهای مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای را پیگیری کند.

    فولکس واگن تأکید کرد که قبل از این موضوع با آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و مالکان خودروها به توافقی بالغ بر 20 میلیارد دلار رسیده است.

    فولکس واگن روز جمعه طی بیانیه ای گفت: این توافق به طور کامل ادعاهای... اوهایو را حل می کند چرا که ما بر ایجاد آینده ای با تحرک پایدار تمرکز می کنیم.

    بر اساس این گزارش، پرونده های قضایی مشابهی در ایالت تگزاس و دو شهر در ایالت های یوتا و فلوریدا نیز در جریان است.

    مبلغ اعلام شده برای حل و فصل پرونده ایالت اوهایو فقط بخشی از چیزی است که این ایالت قبلاً به دنبال آن بوده است.

    فولکس‌واگن در اسناد قبلی دادگاه گفته بود که ادعاهای اوهایو می‌توانست در یک دوره چند ساله به "350 میلیون دلار در روز یا بیش از 127 میلیارد دلار در سال" برسد.

    در سال 2015، فولکس واگن فاش کرد که از نرم‌افزار پیچیده‌ای برای اجتناب از الزامات آلایندگی در حدود 11 میلیون خودرو در سراسر جهان استفاده کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو