فونیکسریمکسبهتام

شکست رکورد فروش خودرو در بریتانیا

عصر خودرو- فروش خودرو در بریتانیا در ژانویه به علت افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، بیشترین افزایش را در ۷ ماه گذشته داشته است. طبق داده‌های اولیه انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور، ثبت‌نام خودروهای جدید در ماه گذشته یک چهارم افزایش یافت.

شکست رکورد فروش خودرو در بریتانیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، یک نفر از هر پنج خریدار، خودروی الکتریکی را انتخاب می‌کند، در حالی که محموله‌های خودروهای تمام الکتریکی بیش از دو برابر شده و خودروهای پلاگین هیبریدی 45 درصد افزایش یافته است.

    عملکرد ماه گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل که نمایندگی‌ها به دلیل اقدامات قرنطینه کووید-19 تعطیل شده بودند، مطلوب است با این حال، این بزرگ‌ترین افزایش فروش ماهانه از ژوئن 2021 است.

    انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور پیش از این عنوان کرده بود که انتظار دارد با کاهش کمبود نیمه هادی و افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی، فروش سال جاری را افزایش یابد. 

    در حالی که قرار بود سال 2021 نشان‌دهنده بهبودی پایدار پس از شیوع اولیه همه‌گیری باشد، ثبت‌نام خودروهای بریتانیا به دلیل مشکلات مداوم زنجیره تامین تنها یک درصد افزایش یافت و به 1.65 میلیون رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم