فونیکسریمکسبهتام

پاریس برای حمل و نقل شهری به تله‌کابین مجهز می‌شود

عصر خودرو- مقامات شهری پاریس می‌گویند قصد دارند که به منظور بهبود سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر تا سال ۲۰۲۵ میلادی از خط تله‌کابین جدیدی رونمایی کنند.

پاریس برای حمل و نقل شهری به تله‌کابین مجهز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، به گفته مسئولان این خط تله کابین می‌تواند در ساعات اوج شلوغی، هر 30 ثانیه یک بار یک کابین در اختیار مسافران قرار دهد.

    تصمیم اضافه کردن تله‌کابین برای بهبود تردد در پایتخت فرانسه هفته گذشته پس از انجام ماه‌ها مطالعات گرفته شده است.

    خط کابلی جدید که به نام C1 شناخته خواهد شد، «کرتِی» در حومه جنوب شرقی شهر را به «ویل‌نوو-سن‌ژرژ» متصل می‌کند. انتظار می‌رود مسافت 4.5 کیلومتری بین این نقطه در کمتر از 17 دقیقه با تله‌کابین طی شود، یعنی کمتر از نیمی از زمانی که امروزه با اتوبوس به طول می‌انجامد.

    لوران پروب، مدیر کل سازمان حمل و نقل منطقه‌ای پاریس در این باره گفت: عملیات ساخت و ساز تله‌کابین در سال جاری آغاز می‌شود و در سال 2025 به روی مسافران باز خواهد شد.

    تله کابین پاریس اولین وسیله حمل و نقل هوایی شهری در فرانسه نخواهد بود. در سال 2016، شهر «برس» برای مسیری به طول 460 متر ترنی هوایی افتتاح کرد که محله‌ها را از روی رودخانه به یکدیگر متصل می‌کرد.

    مقامات شهری پاریس همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن این ایده، طرح پیاده‌سازی 12 خط تله‌کابین در منطقه «ایل‌دوفرانس» را که اکنون در دست بررسی است اجرایی کنند.

    بنابر گزارش یورونیوز، اسناد مرحله برنامه‌ریزی طولانی پروژه نشان می‌دهد که تله‌کابین تنها گزینه روی میز برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی پاریس نبوده است و برنامه‌ریزان شهری پاریس گزینه‌های دیگری را شامل افزودن اتوبوس‌های بیشتر در این منطقه یا ساخت یک پل جدید برای اتصال مستقیم به ایستگاه مترو در نظر گرفته بودند. با این حال در نهایت تله‌کابین انتخاب شده است.

    تله‌کابین عمدتا برای شهرهایی پیشنهاد می‌شود که مانند «لاپاز» در بولیوی کوهستانی هستند، با این حال جغرافیای شهری منطقه کرتی در جنوب پاریس در تصمیم‌گیری نهایی موثر بوده است. مهندسان شهری می‌گویند وجود یک خط قطار سریع‌السیر و خطوط راه‌آهن، احداث خط تراموای زمینی را دشوار می‌کند.

    این در حالی است که تله‌کابین با رد شدن از بالای موانع، راه‌حل ارزان‌تری با هزینه تخمینی 132 میلیون یورو ارائه دهد. مقامات تخمین می‌زنند که تله کابین پاریس در هر ساعت حدود 12 هزار مسافر را در شهر جابجا کند.

    تله‌کابین‌ها هر چند در مناطقی در جهان همچون ایتالیا یا کلمبیا برای حمل و نقل عمومی شهرت دارند، با این حال نصب سیستم‌های تله‌کابین شخصی برای دامنه‌های شیب‌دار امر متداولی برای برخی از صاحب‌خانه‌ها در شهرهای مختلف جهان نظیر «ولینگتون» پایتخت نیوزیلند به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط