فونیکسریمکسبهتام

۸۵ درصد دوربین های جاده‌ها فعال هستند

عصر خودرو- مدیرکل ایمنی ترافیک سازمان راهداری کشور اعلام کرد که ۸۵ درصد از دوربین های ثبت تخلف در جاده های کشور فعال هستند.

۸۵ درصد دوربین های جاده‌ها فعال هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهریاری در جلسه هماهنگی طرح های ترافیکی نوروز 1401 که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش روند واکسیناسیون و همچنین کاهش روند ابتلا به کرونا پیش بینی ها حاکی از افزایش سفر در نوروز 1401 است و در همین راستا نیز راهداری تمهیدات خود را اتخاذ کرده است.

    وی ادامه داد: افزایش کنترل بر سامانه باری و مسافربری، کنترل ساعت کار و معاینه فنی و همچنین اعلام ساعات پیک ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله این تمهیدات است.

    مهریاری ادامه داد: هماهنگی های لازم با سازمان هواشناسی نیز انجام شده و طرحی را نیز به صورت پایلوت برای جاده های تهران-رشت، کرج-چالوس، هراز و فیروزکوه اجرا کردیم تا از ابتدای مسیر تا انتهای سفر وضعیت راه به صورت پیامکی برای رانندگان ارسال شود.

    وی تجدید خط کشی جاده ها و پاک سازی علایم و ترمیم آن ها، ایمن سازی نقاط حادثه خیز و توقف عملیات عمرانی را از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی راهداری برای ایام نوروز 1401 اعلام کرد.

    مهریاری به وضعیت دوربین های ثبت تخلفات نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع 1800 دوربین 85 درصد این دوربین ها یعنی معادل 1600 دستگاه دوربین آماده به کار و فعال هستند و اقدامات ما برای جایگزینی دوربین های باقی مانده که به دلایلی نظیر سرقت و تخریب آسیب دیده اند در حال انجام است.

    وی افزود: همچنین 884 دوربین نظارت جاده ای نیز از سوی راهداری فعال بوده و ترددهای جاده ای را رصد می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط