فونیکسریمکسبهتام

اثرگذاری ۹۱ درصدی مراکز معاینه فنی در بهبود عملکرد خودروها

عصر خودرو- مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از اثرگذاری ۹۱ درصدی مراکز معاینه فنی کشور در بهبود عملکرد خودروها خبر دادو

اثرگذاری ۹۱ درصدی مراکز معاینه فنی در بهبود عملکرد خودروها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، عبداله متولی با اشاره به اینکه بخشی از حوادث خودرویی کشور به واسطه سهل انگاری در بررسی وضعیت ایمنی و شناسایی نقص فنی خودروها رخ می‌دهد و می توان آن را به راحتی با اخذ گواهی معاینه فنی و شناسایی نقایص فنی خودرو  برطرف کرد، افزود: مراکز معاینه فنی کشور 91 درصد در بهبود عملکرد خودروها اثرگذار بوده‌اند.

    وی افزود: شناسایی نقایص خودرویی با دستگاه های پیشرفته مراکز معاینه فنی می تواند ایمنی تردد را تضمین کند. علاوه بر وضعیت موتور و ترمز بسیاری از موارد دیگر هستند که چه بسا چک کردن آنها چندان ضروری به نظر نرسد، اما  بررسی آنها ضروری است چرا که   هرگونه مشکلی  در آنها می تواند خطر آفرین باشد و منجر به حادثه تلخی شود.

    پلیس با جدیت لازم قانون را در خصوص موتورسواران اجرا نمی‌کند

    متولی ادامه داد: از 24 میلیون خودروی سواری کشور 17 میلیون ملزم به گرفتن معاینه فنی هستند که بر اساس آمار تاکنون 10 میلیون خودرو برای دریافت معاینه فنی اقدام کرده‌اند و این نشان می‌دهد حدود 7 میلیون خودرو تاکنون به مراکز معاینه فنی مراجعه ننموده اند. از سوی دیگر از 12 میلیون موتورسیکلت فقط 404 دستگاه موتورسیکلت معاینه فنی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد پلیس با جدیت لازم قانون را در خصوص موتورسواران اجرا نمی‌کند. بی تردید الزام به دریافت معاینه فنی یکی از راهکارهای اجرای قانون هوای پاک و کاهش آلودگی هوا است. برای اجرای قانون هوای پاک همه ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به خصوص پلیس راهور، وزارت راه و سازمان حفاظت محیط‌زیست باید جدیت بیشتری داشته باشند.

    وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دستگاه های مجری  قانون هوای پاک هر چه سریعتر بستر اعمال کد جریمه جهت خودروهای فاقد معاینه فنی  از طریق  دوربین های بین جاده ای را فراهم کنند، افزود: خودرویی که دارای نقص فنی است علاوه بر مخاطره آمیز بودن برای راکب و سرنشینانش برای دیگر خودروها نیز  خطر آفرین هست و به همین جهت همه شهروندان پیش از هر سفر  باید مسئولانه نسبت به اخذ معاینه فنی  و رفع نقایض خودرویی اقدام نماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط