فونیکسریمکسبهتام

طرح مبارزه با لوازم یدکی تقلبی خودرو برای دسترسی به کالاهای اصلی اجرا می‌شود

عصر خودرو- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو با هدف دسترسی مصرف کنندگان به کالاهای اصل و ایجاد فرصت های شغلی جدید در بخش تولید اجرا می‌شود.

طرح مبارزه با لوازم یدکی تقلبی خودرو برای دسترسی به کالاهای اصلی اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمود سیجانی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق، کالاهای تقلبی، بی کیفیت و غیر استاندارد با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اصناف، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، طرح جمع آوری کالاهای قاچاق و تقلبی آغاز شده است.

    این مسئول اظهار داشت: این طرح در سه مرحله عملیاتی می شود که ابتدا در مورد باتری و کمک فنر است که این کالاها باید کد رهگیری دریافت کنند.

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: مرحله دوم افزایش شفافیت جریان کالا است که باید تولید کنندگان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت ثبت نام و صورتحساب های خود را ثبت کنند.

    وی اضافه کرد: در این مرحله اگر کالایی کد رهگیری نگرفته و صورتحساب آن در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالای تقلبی و قاچاق محسوب می شود.

    سیجانی ادامه داد: سومین مرحله نیز نظام بخشی، ساماندهی و حرفه ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی است که باید شبکه توزیع لوازم یدکی را شناسنامه دار و مسئولیت پذیر کرد تا نمایندگی ها قطعات سالم و با اصالت را عرضه کنند.

    به گزارش ایرنا ، عمیات جمع آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی در این استان از 15 فروردین آغاز شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط