فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران:

به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید

به اتوسرویس‌های دارای پروانه مراجعه کنید

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران درباره علت توزیع و عرضه انواع قطعات یدکی و لوازم خودرو تقلبی در بازار مانند انواع روغن، فیلتر و سایر قطعات پرمصرف و مورد نیاز مردم اظهار کرد: زمانی که کمبودی در بازار ایجاد می‌شود یا زمانی که تقاضای یک کالا در بازار بیشتر از عرضه آن است، افزایش قیمت اتفاق می‌افتد. در حال حاضر کمبودی در زمینه لاستیک نداریم و با توجه به توان تولیدات داخلی برندهای موجود، میزان عرضه پاسخگوی نیاز بازار و تقاضاست.

به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸:۰۰

    محمدرضا آل سارا افزود: اما درباره انواع فیلترهای خودرو و روغن‌های تقلبی شکایت‌هایی از طرف مصرف‌کنندگان داریم و همین باعث می‌شود که ما وارد عمل شویم و تولیدکننده یا توزیع کننده را شناسایی کرده و سعی کنیم با او برخورد اصولی و منطقی کنیم. البته در نهایت متخلفان به دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور معرفی خواهند شد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا طمع قیمت پایین‌تر یا مشکلات اقتصادی و معیشتی دلیلی برای رونق بازار کالاهای تقلبی است؟ گفت: واحدهایی که ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم و جنس تقلبی عرضه می‌کنند اکثر واحدهایی هستند که پروانه کسب قانونی ندارند، یعنی فعالیت آن‌ها قانونی نیست و در برخی موارد همه را با چالش و مشکل مواجه می‌کنند. البته با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها سازمان بازرسی و وزرات صمت، تقلب به حداقل رسیده است.

    آل سارا همچنین درباره این تصور نسبتا رایج در جامعه که مردم تصور می‌کنند اگر کالای خارجی و با قیمت بالایی خریداری کنند، قطعا تقلبی در آن نیست؟ اظهار کرد: دقیقا این نکته درستی که باید به آن توجه کرد. چرا که تقلب‌های این چنینی در واحدهای صنفی دارای پروانه کمتر مشاهده می‌شود. چون واحدهای صنفی دارای پروانه، دوره‌های فنی را در اتحادیه گذرانده‌اند و به همین دلیل واحدهای صنفی سعی می‌کنند قطعات و لوازم یدکی و مورد نیازی را خریداری کنند که استاندارهای لازم را داشته باشند.

    وی اضافه کرد: نمی‌توان جواب دقیقی به این سوال داد که تقلب و کالای تقلبی بیشتر در برندهای داخلی مشاهده می‌شود یا خارجی اما این مسئله بستگی به سودی دارد که متخلف یا کسی که به دنبال سودجویی است، برای خود درنظر گرفته است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه مردم باید به چه نکاتی هنگام خرید و استفاده از قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز خودروی خود توجه کنند، گفت: مسلما یکی از مهمترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است. چون واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند به ندرت فریب این تقلب‌ها را می‌خورند که روغن و انواع فیلتر خودروی تقلبی بخرند، چون دوره‌های فنی متعددی دیده‌اند روغن‌ها یا فیلترهای خودرو تقلبی را می‌شناسند و از سوی دیگر با توجه به این چون جواز کسب دارند می‌توانند روغن یا فیلتر را حتی به صورت مستقیم از کارخانه‌ها خرید کنند. " در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید و از طریق کد دستوری اصالت سنجی *4*٧٧٧٧*4#  می‌توانید اصالت کالا را مورد بررسی و سنجش قرار دهید."

    آل سارا همچنین درباره نقش نظارت بخش خصوصی و دولت بر بازار و کاهش تقلب در آن نیز اعلام کرد: روغن‌های تقلبی در یک جام دربسته است، جام در بسته روغن نیز را باز نشود تشخیص آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر؛ البته راه دیگر این است همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص برود. بازرسی و نظارت اگر توام با متخصصین واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه کنند، قطعا تاثیر مثبتی در بهبود شرایط خواهد گذاشت.

    گفتنی است که مردم در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنید.همچنین در بازار قطعات خودرو کالای استاندارد که قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی آن درج و همچنین تشخیص اصالت کالا بر اساس کد یکتا به شماره پیامکی اصالت کالا ارسال می‌شود، یک نیاز و خواست جامعه مصرف‌کنندگان، تعمیرکاران خودرو و اتوسرویس‌ها است که مدتی است این خواسته تحت عنوان «خرید شفاف»، با درج قیمت تمام شده کالا، و با هشتک قطعه تقلبی یا (#فیک_پارت) دنبال و پیگیری می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط