فونیکسریمکسبهتام

افزایش کیفیت قطعات یدکی تولید داخل نسبت به مشابه خارجی

عصر خودرو- رئیس انجمن قطعه سازان گفت: برخی قطعات یدکی خودرو که تولید داخل است نسبت به مشابه وارداتی کیفیت بالاتری دارد.

افزایش کیفیت قطعات یدکی تولید داخل نسبت به مشابه خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکه فلاح رئیس انجمن قطعه سازان در خصوص صادرات و واردات قطعات یدکی در کشور گفت: صادرات و واردات قطعات یدکی کشور در سه ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

    او در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش کیفیت برخی از قطعات خودرو گفت: ما در بحث کیفیت قطعات بدنه خودرو هیچگونه ناپایداری، که بتوان گفت کیفیت بدنه‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته نداشتیم. اما ممکن است در بازار قطعات متفرقه‌ای تولید می‌شود و با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسد.

    یکه فلاح گفت: البته تولید قطعه توسط قطعه سازان زیرپله‌ای چیزی نیست که بتوان به آن تکیه کرد و باید عملکرد قطعه سازان رسمی بررسی شود. 

    رئیس انجمن قطعات سازان گفت: کیفیت قطعات یدکی نسبت به برندی که تولید می‌شود متفاوت است. برخی قطعات یدکی تولید داخل از قطعات وارداتی نیز کیفیت بالاتری دارند، اما این کیفیت بستگی به رده تولید آن‌ها دارد. 

    یکه فلاح گفت: اگر خریدار خودروی صفری پس از خرید خودرو با ایراد در قطعات مواجه شد، خودروساز باید پاسخگو باشد. متاسفانه  در موارد لوازم یدکی  تقلب دیده می‌شود و قطعات باکیفیت به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد. در این مورد ممکن است قطعات رده‌های پایین‌تر یا حتی تقلبی وارد کشور شوند. 

    رئیس انجمن قطعه سازان در خصوص مطالبات قطعه سازان گفت: بر اساس قیمت‌های سال گذشته 50 همت است، اما در حال حاضر اگر با قیمت‌های به روزشده حساب کنیم 25 درصد افزایش داشته است. 

    او گفت: افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه به دلیل اینکه به شکل دستوری توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، خودروسازان را به زیان‌دهی می‌کشاند و خودروسازان مدعی هستند که با تولید یک خودرو زیان می‌دهد. اینکه بگوییم با افزایش قیمت خودروها، خودروسازان بدهی قطعه‌سازان را پرداخت نمی‌کنند نیازمند بررسی‌هایی است. 

    او بیان کرد: باید مشخص شود که خودروساز با قیمت واقعی محصول خود را می‌فروشد یا با تولید هر خودرو زیان متحمل می‌شود. از طرف دیگر، باید به این نکته اشاره کرد که زیان‌های انباشته خودروسازان همچنان فزاینده است و عدم کمک سیستم‌های بانکی و تخصیص ارز یکی از مشکلات عمده خودروسازان و صنعت خودروسازی کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۵۷ ثانیه پیش
        آرشیو