فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران:

بیشترین صدمات خودرویی مربوط به اجناس تقلبی و بی‌کیفیت است

عصر خودرو- رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران گفت: اجناس تقلبی، قاچاق و بی نام و نشان فاقد گارانتی، منجر به ایجاد یک فضای بی اعتمادی در جامعه نسبت به صنعت خودرو و زنجیره تامین شده است، به‌طوری که بیشترین صدمات خودرویی مربوط به اجناس تقلبی و بی‌کیفیت است.

بیشترین صدمات خودرویی مربوط به اجناس تقلبی و بی‌کیفیت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «علیرضا نیک‌آیین» امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری نخستین نمایشگاه زنجیره تامین و توزیع قطعات و خدمات خودرویی افزود: ما به دنبال پویایی صنعت و تولید داخل هستیم و به همین دلیل وی تاکید کرد:‌ وظیفه داریم تولیدکنندگان داخلی را به مصرف‌کنندگان بشناسانیم که در این نمایشگاه در دستور کار است.

    این مقام صنفی بیان‌داشت: در نمایشگاه امسال، آموزش و مباحث آموزشی در اولویت است و نیاز است تا اطلاعات مکانیک‌ها را بالا ببریم، زیرا بخشی از مشکلات موجود به دانش کم مکانیک‌ها برمی‌گردد.

    وی تصریح‌کرد: کیفیت پایین قطعات، یکی از مهمترین این صنف است که همواره تقابل‌ها و برخوردهایی بین مصرف‌کنندگان و تعمیرکاران به وجود می‌آورد.

    نیک‌آئین اظهار داشت: یک‌هزار و 400 کارگاه تولید قطعات یدکی در استان تهران وجود دارد که 80 درصد تولیدات آنها در کارگاه‌های زیرپله‌ای است.

    از اجرای طرح شناسه کالا و درج قیمت تولیدکننده حمایت می‌کنیم

    وی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های درج قیمت تولیدکننده و طرح شناسه کالا، بیان‌داشت: در صورتی که دولت در اجرای طرح‌های یاد شده از مشاوره بخش خصوصی و اتحادیه‌ها بیشتر بهره ببرد، به‌طور حتم به نتایج مطلوب‌تری دست خواهد یافت.

    رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران، درج شناسه کالا را «طرحی عالی» توصیف کرد که از سوی وزارت صمت پیگیری و اجرا شده است، اما گفت: در اجرای این طرح شتابزدگی و اشکال وجود دارد.

    وی افزود: در حالی که این طرح باید از سوی اتحادیه‌ها اجرایی شود، اما در جلسات مربوطه دعوت نمی‌شویم و از نظرات بخش خصوصی استفاده نمی‌شود.

    نیک‌آیین ادامه‌داد: به‌طور مثال، وقتی نمایندگی برخی قطعات به دلیل تحریم‌ها در کشورمان وجود ندارد، به کارخانجات داخلی نیز نمی‌توان الزام کرد که کد شناسه را روی کالا حک کنند و در نتیجه باید شناسه را روی کارتن و بسته‌بندی بچسبانند، اما ممکن است یک تولیدکننده زیرپله‌ای جنس تولیدی خود را در همین کارتن‌ها بسته‌بندی کند که تشخیص آن فقط از سوی کارشناسان اتحادیه‌ها امکانپذیر است.

    وی گفت: در حالی که در برخی موارد هنوز بستر کار آماده نیست و آموزش‌های لازم ارائه نشده است، می‌تواند به بر هم خوردن نظم بازار بیانجامد.

    این مقام صنفی یادآوری‌کرد: اتحادیه لوازم یدکی خودرو آمار از میزان واردات و تجار واردکننده دارد و حتی آماده است در این زمینه به صورت رایگان به ارائه مشاوره و خدمات بپردازد.

    وی تصریح‌کرد: ما موافق اجرای طرح شناسه کالا هستیم، اما بهتر بود برخی مشکلات و مسائل موجود از ابتدا حل و فصل شود.

    برپایه این گزارش، نخستین نمایشگاه زنجیره تامین و توزیع قطعات و خدمات خودرویی در اواخر خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو