فونیکسریمکسبهتام

مدل‌های گران ناجی جنرال‌موتورز می‌شوند؟

عصر خودرو- سود سه ماهه اول جنرال موتورز از برآوردهای تحلیلگران، بالاتر بود زیرا این خودروساز با وجود محدود بودن تولید به دلیل کمبود تراشه و اختلالات زنجیره تامین بر فروش مدل‌های گران‌تر با حاشیه‌های سود بالاتر تمرکز کرده‌ است.

مدل‌های گران ناجی جنرال‌موتورز می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، درآمد خالص جنرال موتورز در این سه ماهه در مقایسه با برآوردهای 2.45 میلیارد دلاری تحلیلگران به 2.9 میلیارد دلار رسید زیرا قیمت‌های بالاتر برای جبران افزایش هزینه‌ها کافی نبود.

    اما مری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز در پیامی خوش‌بینانه به سرمایه‌گذاران اظهار کرد: «ما همچنان شاهد یک فرصت قیمت‌گذاری قوی هستیم زیرا تقاضا برای محصول ما وجود دارد.» سهام جنرال موتورز در معاملات بعد از ساعت کاری 38 دلار ثابت بود.

    بارا افزود: جنرال موتورز انتظار دارد علیرغم تداوم نوسانات در عرضه تراشه‌های نیمه هادی که خودروساز انتظار دارد در نیمه دوم این میزان را کاهش دهد، امسال 25 تا 30 درصد خودروهای بیشتری نسبت به سال گذشته تولید کند.

    جنرال موتورز گفت که انتظار دارد درآمد خالص سالانه 9.6 تا 11.2 میلیارد دلار باشد و چشم‌انداز کل سال خود را برای تعدیل درآمد قبل از بهره و مالیات  13 تا 15 میلیارد دلاری مجددا تایید کرد.

    جنرال موتورز بار دیگر هدف خود را برای ساخت 400 هزار خودروی الکتریکی در سال جاری و سال آینده تایید کرد اما در سه ماهه آخر این شرکت تنها 0.3 درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده را در اختیار داشت.

    بارا گفت: این خودروساز فروش شاسی بلند الکتریکی جدید کادیلاک لیریک را اواخر امسال در آمریکای شمالی و چین آغاز خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، درآمد سهام جنرال موتورز در چین در این سه ماهه 234 میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته 308 میلیون دلار کاهش داشت و درآمد چین از 9.9 میلیارد دلار در سال گذشته به 9 میلیارد دلار کاهش یافت. درآمد سه ماهه اول جنرال موتورز به 36 میلیارد دلار رسید که نسبت به 32.5 میلیارد دلار در سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو