فونیکسریمکسبهتام

شفاف سازی عرضه خودرو با سامانه فروش یکپارچه

عصر خودرو- فروش خودروسازان دولتی و خصوصی در قالب سامانه فروش یکپارچه خودرو، جلوی تخلفات احتمالی در روند فروش خودروسازان را خواهد گرفت.

شفاف سازی عرضه خودرو با سامانه فروش یکپارچه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، وزارت صمت ضمن مخالفت با ادامه روند فعلی قرعه‌کشی فروش خودرو، اصلاح روند و تلاش برای حذف آن را در دستور کار قرار داده و بر اساس همین قاعده نیز وزیر صمت «حذف تدریجی قرعه‌کشی فروش خودرو» را از برنامه‌های جدی وزارتخانه اعلام کرده و تاکنون نیز برنامه‌ها در همین مسیر طراحی‌شده است.

    اما از آنجا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار مقرر شده است فروش خودرو ازاین‌پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود تا در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به دست خریداران واقعی برسد.

    این اصلاح فرآیند فروش خودرو که در قالب برنامه زمان‌بندی‌شده دوساله اجرا می‌شود و تا حصول «تدریجی» نتیجه ملموس بین آحاد مردم با جدیت تداوم دارد، صدای برخی‌ها را درآورده است.

    فروش شفاف خودرو در این روش تا حذف نهایی قرعه هرچند سبب به خطر افتادن منافع برخی سودجویان خواهد شد و طبیعتاً بروز مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی را به دنبال خواهد داشت، اما دغدغه مسئولان وزارت صمت همواره حمایت از حقوق مصرف‌کننده نهایی و مردم بوده و بروز مخالفت‌ها مجموعه وزارت صمت را از راهی که در پیش‌گرفته است، بازنمی‌گرداند.

    بدیهی است مردم از عرضه غیر شفاف خودرو ناراضی هستند و عرضه فعلی آن منجر شده است در عمل واسطه‌ها و سوداگران باعث تلاطم بازار شوند؛ بنابراین هدف از دستور ابلاغ‌شده به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تنها جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همین مدت محدود ادامه روند قرعه‌کشی فروش خودرو و حفظ حقوق خریداران واقعی است و به طبع فرآیند قرعه‌کشی به‌تدریج حذف خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو