فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو :

مدیریت همزمان عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در بازار را متعادل می‌کند

عصر خودرو- کریمی رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو معتقد است بدیهی‌ترین و منطقی‌‌ترین راهکار برای ساماندهی بازار خودرو مدیریت همزمان عرضه و تقاضا است به این معنا که از یک سو باید میزان عرضه خودرو از طریق رشد تیراژ تولید افزایش یابد و از سوی دیگر تقاضا کنترل شود.

مدیریت همزمان عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در بازار را متعادل می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت؛ علی اکبر کریمی با اشاره به گرانی افسارگسیخته خودرو، گفت: بدیهی‌ترین و منطقی‌‌ترین راهکار برای ساماندهی بازار خودرو مدیریت همزمان عرضه و تقاضا است به این معنا که از یک سو باید میزان عرضه خودرو از طریق رشد تیراژ تولید افزایش یابد و از سوی دیگر تقاضا ساماندهی شود.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تقاضا به دو دسته کاذب و واقعی تبدیل می‌شود یعنی بخشی از نیاز موجود مربوط به مصرف‌کنندگان واقعی است و بخشی دیگر مربوط به افرادی است که به دنبال استفاده از رانت کنونی و سرمایه گذاری در بازار خودرو هستند.

    وی با اشاره به اختلاف 50 تا 10 میلیونی قیمت خودرو در کارخانه و بازار، اضافه کرد: از آنجا که این رانت افراد را به سمت خرید خودرو سوق می‌دهد، باید فیلترهایی برای کنترل تقاضا پیش‌بینی شود و روش‌هایی منطقی برای فروش خودرو در کارخانه به کار گرفته شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم قرعه‌کشی را توزیع شانسی رانت دانست و ادامه داد: در صورتی که فیلترها و مولفه‌های منطقی و علمی برای ثبت‌نام افراد در قرعه‌کشی‌ها در نظر گرفته شود، تعداد متقاضیان کاهش یافته و تقاضا در بازار واقعی می‌شود در نتیجه قیمت‌ها واقعی و متعادل خواهد شد.

    رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو درباره توان خودروسازان برای رشد تیراژ تولید، تصریح کرد:  در سال‌های گذشته خودروسازان رکورد تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را داشتند و اکنون نیز امکان تولید این تعداد مشروط بر همت خودروسازان، افزایش داخلی‌سازی و تامین قطعات موردنیاز وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم