فونیکسریمکسبهتام

عرضه تمام خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه خودرو

عصر خودرو- مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: متقاضیان خرید خودرو تا یک هفته فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از آن قرعه کشی تحت نظارت سازمان حمایت انجام خواهد شد.

عرضه تمام خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، توکلی مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: پیرو بند 5 فرمان‌های 8 بندی ریاست جمهوری مبنی بر افزایش شفافیت عرضه خودرو از امروز سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعالیت خود را آغاز کرد؛ بخشنامه‌های فروش در سامانه قرار گرفته و از روز سه شنبه تقاضای متقاضیان ثبت خواهد شد.

    او می‌گوید: همه خودرو‌های تولیدی کشور باید محصولات خودشان را از طریق ان سامانه عرضه کنند و حق انتخاب متنوعی نسبت به گذشته ایجاد خواهد شد.

    برای ثبت نام به مدت یک هفته زمان در نظر گرفته شده است  و بعد از آن در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، تحت نظارت سازمان حمایت قرعه کشی انجام خواهد شد. عرضه چند برابر دفعات پیش خواهد بود.

    رویکرد اصلی در وزارت صمت تولید و افزایش آن است، پایشی که در وزارت صمت انجام شده از کاهش خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها خبر می دهد. از 200 هزار به 50 هزار خودرو ناقص رسیده‌ایم و خودروسازان را ملزم به عبور مستقیم کرده‌ایم تا خودرو ناقصی افزوده نشود و خودرو‌های تولیدی قابلیت عرضه در بازار داشته باشد. در همین نوبت قرعه کشی حدود 10 برابر دفعات پیش عرضه خواهیم داشت.

    آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودرو از این هفته
    سامانه یک پارچه تخصیص و فروش خودرو از امروز فعالیت خود را آغاز کرد؛ پیش از این اعلام وزارت صمت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به‌دست خریداران واقعی برسد.

    براین اساس به دستور وزیر صمت مقررشده است فروش خودرو ازاین‌پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط