فونیکسریمکسبهتام

تسلا برند برتر فروش در نیمه اول سال خواهد شد؟

عصر خودرو- داده‌ها نشان داد که جنرال موتورز در فروش خودرو در سه‌ماهه دوم با وجود کمبود مداوم تراشه و اختلالات زنجیره تامین، از شرکت تویوتا موتورز پیشی گرفت و توانایی خودروسازان برای پاسخگویی به تقاضا را کاهش داد.

تسلا برند برتر فروش در نیمه اول سال خواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جنرال موتورز که سال گذشته برای اولین بار از سال 1931 جایگاه خود را به تویوتا به عنوان رهبر فروش ایالات‌متحده داد و اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ژوئن 582 هزار و 401 دستگاه خودرو فروخته است که 15 درصد کمتر از سال قبل است.

    تویوتا که یکی از خودروسازانی است که بدترین آسیب‌ در سال جاری را ناشی از اختلالات زنجیره تامین و قرنطینه‌های ناشی از کووید-19 در چین دیده است، 531 هزار و 105 دستگاه خودرو فروخته که 22 درصد کاهش داشته است. صنعت خودروی ایالات‌متحده در تلاش است تا با تقاضای مصرف‌کننده برای خودروهای جدید پاسخگو باشد.

    این موضوع دوباره زمانی عنوان شد که جنرال موتورز اعلام کرد، حدود 100 هزار خودرو در انتظار قطعات بیشتر است و همین امر باعث شد تا پیش‌بینی سود ضعیفی در سه ماهه دوم ارائه دهد. جنرال موتورز گفت: حجم عمده فروشی خودرو در سه ماهه دوم تحت تاثیر کمبود مداوم تامین نیمه‌هادی و سایر اختلالات زنجیره تامین بیشتر در ماه ژوئن بوده است.

    جنرال موتورز بیش از 7300 خودروی الکتریکی را در سه ماهه فروخت و انتظار می‌رود این شرکت بیشترین خودروهای جدید را در سه ماهه به فروش برساند. شرکت هیوندای موتور کره جنوبی فروش سه ماهه 184 هزار و 191 خودرو را گزارش کرد که 23 درصد کاهش داشت.

    طبق گزارش رویترز، شرکت فورد موتور گزارش می‌دهد، انتظار می‌رود فروش سه‌ماهه‌ای را افزایش دهد زیرا موجودی‌های خود را بهتر از سایرین مدیریت کرده و همچنین در حال بهبودی از مشکلات سال گذشته است. تسلا تنها برند بزرگی خواهد بود که فروش خود را در نیمه اول سال افزایش می‌دهد.

    بر اساس داده‌ها، فروش خودروهای جدید در ایالات‌متحده در ماه ژوئن به 1.13 میلیون دستگاه با نرخ فروش سالانه 13 میلیون رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم