فونیکسریمکسبهتام

سقوط بازار خودرو در برزیل

عصر خودرو- انجمن خودروسازان برزیل، پیش بینی‌ها را برای تولید و فروش ۲۰۲۲ کاهش می‌دهد.

سقوط بازار خودرو در برزیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انجمن خودروسازان برزیل، برآوردهای خود را برای تولید صنعت خودرو در این کشور در سال 2022 با کاهش تولید ماهانه در ماه ژوئن، کاهش داد زیرا شرکت‌ها با مشکلات تامین قطعات خودرو مقابله می‌کردند.

    انجمن خودروسازان برزیل، اکنون تولید خودرو در بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین را در سال جاری به 2.34 میلیون دستگاه می‌بیند که نسبت به پیش‌بینی ماه ژانویه 2.46 میلیون دستگاه کاهش یافته است.

    پیش‌بینی‌ها برای سال 2022 اکنون نشان‌دهنده افزایش 4.1  درصدی نسبت به سال 2021 است که کمتر از برآورد ژانویه از افزایش سالانه 9.4 درصدی است. به گفته انجمن خودروسازان برزیل، در حال حاضر پنج کارخانه مونتاژ برزیل به دلیل کمبود قطعات خودرو و قطعات الکترونیکی متوقف شده‌اند.

    انجمن خودروسازان برزیل، همچنین پیش‌بینی خود را برای فروش خودرو در سال 2022 از 2.3 میلیون دستگاه در ژانویه به 2.14 میلیون دستگاه کاهش داده است و رشد فروش سالانه در مقایسه با سال گذشته یک درصد است. با این حال انتظارات صادراتی برای سال جاری از 390 هزار دستگاه به 460 هزار دستگاه افزایش یافت. این نشان‌دهنده جهش 22.2 درصدی نسبت به سال 2021 است.

    این انجمن گزارش داد که تولید خودرو در ماه ژوئن 1.1 درصد کاهش یافت و به 203 هزار و 598 دستگاه رسید، در حالی که فروش 4.8 درصد کاهش یافت و به 178 هزار و 67 دستگاه رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط