فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مصرف کننده دیگر توان پرداخت افزایش قیمت خودرو را ندارد

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خودروسازان قیمت ها را افزایش دهند جنبه سوداگری دارد و به نفع واسطه ها است، چراکه مصرف کننده دیگر توان پرداخت این هزینه را ندارد.

مصرف کننده دیگر توان پرداخت افزایش قیمت خودرو را ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهزاد رحیمی در خصوص درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان، بیان کرد: با توجه به بررسی صورت های مالی و عملکرد خودروسازان، زیان ده بودن آنها محرز است، اما قطعا این موضوع از طریق افزایش قیمت جبران نمی شود و بازار و مردم دیگر کشش قیمت های بیشتر از این را ندارند.

    وی با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمتی هم باشد فقط جنبه سوداگری دارد و به نفع واسطه ها است، چراکه مصرف کننده دیگر توان پرداخت این هزینه را ندارد، عنوان کرد: خودروسازان باید هزینه های خودشان را مدیریت کنند و قیمت تمام شده‌شان را پایین بیاورند و الّا از این طریق نه مجلس و نه افکار عمومی پذیرای این افزایش نیست.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در زیان ده بودن خودروسازان شکی نیست، تاکید کرد: قرار نیست خودروسازان با همان روال خودشان مسیر را ادامه دهند و بعد افزایش و زیانشان را از جیب مردم تامین کنند.

    رحیمی در پاسخ به این سوال که خودروسازان در رابطه با ارتقای کیفیت محصولاتشان معتقدند که ابتدا قیمت ها و تولیداتشان را افزایش دهند بعد به بحث کیفیت می پردازند، گفت: این شرط و چرخه مردود است. خودروسازان در هر شرایط قیمتی باید به فکر کاهش قیمت، مدیریت هزینه ها و افزایش کیفیت محصولاتشان باشند. البته تا حالا نیز کیفیت رضایت بخشی نداشته اند هر چند خودشان برنامه ای برای خارج کردن خودروهای بی کیفیت و یا فاقد کسب استانداردها داشتند.

    وی با تاکید بر اینکه کیفیت شرط اصلی است و ارتباطی با موضوع افزایش قیمت ندارد، گفت: این یک شرط باطل است که توجیهی ندارد و مجلس نیز از این سیاست و صحبتی که خودروسازان می کنند به هیچ عنوان حمایت نمی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو