فونیکسریمکسبهتام

فورد آمریکا یک چهارم از نیروهای خود را اخراج می‌کند

عصر خودرو- گزارش‌ها حاکی است که شرکت آمریکایی فورد قصد دارد یک چهارم از نیروی کار خود را تعدیل کند تا بتواند بخش خودروهای الکتریکی خود را توسعه دهد.

فورد آمریکا یک چهارم از نیروهای خود را اخراج می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، گزارش‌ها حاکی است که شرکت آمریکایی فورد قصد دارد یک چهارم از نیروی کار خود را تعدیل کند تا بتواند بخش خودروهای الکتریکی خود را توسعه دهد.

    این خودروساز در حال آماده شدن برای اخراج 8000 نفر از کارمندان حقوق بگیر خود که حدود یک چهارم از نیروی کار این شرکت را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند، می‌باشد.

    بر اساس این گزارش، علت اقدام فورد برای تعدیل کاهش 3 میلیارد دلاری هزینه های عملیاتی تا سال 2026 اعلام شده است.

    این تعدیل نیرو در واحد فورد بلو، که تجارت موتورهای احتراق داخلی قدیمی این شرکت را بر عهده دارد، صورت خواهد گرفت.

    اوایل سال جاری میلادی، فورد خود را به دو بخش تقسیم کرد که فورد بلو خودروهای احتراق داخلی را پوشش می‌دهد و واحد فورد مدل E  بر خودروهای الکتریکی و پروژه‌های نرم‌افزاری متمرکز شده است.

    در آن زمان، فورد گفت که فورد بلو درآمدی ایجاد می کند که به فورد مدل E برای توسعه محصولات جدید و نوآورانه کمک می کند.

    اما اکنون، به نظر می رسد که فورد بلو باید این درآمد را با کارمندان بسیار کمتر ایجاد کند. تعدیل نیرویی که بلومبرگ از آن خبر داده است هنوز نهایی نشده‌ و باز هم می‌تواند تغییر کند، احتمالاً در فازهایی از تابستان امسال شروع می‌شوند.

    فورد در حال حاضر حدود 31000 نفر در آمریکا در استخدام خود دارد که انتظار می رود بخش عمده ای از این تعدیل نیرو در این کشور رخ دهد.

    به گفته نشریه دیترویت فری پرس، جیم فارلی، مدیر عامل فورد، صبح پنجشنبه یک پیام ویدئویی برای کارمندان ارسال کرد که در آن نه تنها اخراج‌ها را انکار نکرد بلکه هدف کاهش هزینه‌های عملیاتی در شرکت را تکرار کرد.

    فورد گفته است که قصد دارد 50 میلیارد دلار برای تغییر خودروهای الکتریکی خود هزینه کند. وقتی فارلی از تغییر ساختار خبر داد، گفت که فورد بلو باید «موتور سود و پول نقد برای کل شرکت» باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم