فونیکسریمکسبهتام

FamilyCarهای نونوار در برابر کراس اوورها

منتظر نسل جدید خودروهای هفت نفره در بازار ایران باشید

عصر خودرو- استقبال از خودروهای ۷نفره در برابر رقبای ۵ نفره در بازار خودرو ایران نشان داد که مشتریان، گزینه های با تعداد ظرفیت سرنشینان بیشتر را می پسندند. خودروهای خانوادگی در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد و مدتی است که در ایران نیز با ورود گزینه های جدید این خودروها در حال گسترش حضورشان در بازار هستند.

منتظر نسل جدید خودروهای هفت نفره در بازار ایران باشید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تفاوتی نمی کند که شما یک خودرو 5 نفره استاندارد داشته باشید یا 7 نفره، اگر نگران فضای بار هستید، قابلیت خواباندن صندلی ها همان شرایط بار استاندارد را در اختیار شما قرار می دهد اما از طرف دیگر در هنگام نیاز، ظرفیت دو سرنشین بیشتر نیز در اختیار شما قرار خواهد داشت.

    چینش صندلی ها در داخل کابین خودروهای 7نفره کراس اوور به گونه ای است که ممکن است انتقاد به فضای کم پا برای سرنشینان ردیف سوم را پدید آورد اما همانطور که کراس اوورها روزی به تب جدید جامعه و بازار خودرو بدل شدند، این روزها کلاسی تازه از خودروهای خانوادگی در سراسر جهان توسط برند های معتبر در حال توسعه است که به صورت کلی می توان کلاس آن ها را خودروهای خانوادگی یا Family Car نامید که بر مبنای نقاط قوت خودروهای MPV توسعه یافته اند و چینش صندلی ها در نسخه های لوکس آن بر مبنای آسایش سرنشینان در همه ردیف ها شکل گرفته به گونه ای که حتی ردیف دوم صندلی ها نیز به صورت مجزا مانند صندلی های ردیف اول هستند و 3 صندلی انتهایی طراحی مشابه ردیف دوم صندلی خودروهای کنونی دارند.

    امکان جابجایی صندلی ها، خواباندن کامل پشتی صندلی های ردیف دوم، ارائه امکانات رفاهی مانند دریچه هوا و تنظیم دمای سیستم تهویه مجزا برای سرنشینان ردیف دوم، گرم کن، دسترسی به مولتی مدیا و ... نیز الگوبرداری های تازه ای از خودروهای لوکس و لیموزین ها است که در Family Carهای پریمیوم برای آسایش اعضای خانواده و سرنشینان به چشم می خورد و به طور کلی تفکر حاکم بر خودروهای 7نفره که در کراس اوورها تعریف شده بود را تغییر داده است.

    حال این سوال پیش می آید که آیا ابعاد به گونه ای است که سرنشینان در همه ردیف ها بتوانند از آسایش لازم بهره ببرند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بر خلاف بزرگترین کراس اوورهای تازه وارد به بازار، Family Carها طول 4.8 تا 4.9 متری دارند که برای لمس بهتر آن بد نیست بدانید که تویوتا لندکروزر نسل جدید حدود 4.95 متر طول دارد. همچنین با توجه به آنکه فضای بین دو محور فضای کابین را شکل می دهد، در خودرویی مانند لندکروزر این عدد به 2850 میلیمتر می رسد در حالی که خودرویی مانند فردا M4 به عنوان یکی از خودروهای Family Car که در آستانه ورود به بازار ایران است 2.9 متر فضا برای 7 سرنشین در اختیار شما قرار می دهد.

    امیرحسین برخورداری

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم