فونیکسریمکسبهتام

مرسدس بنز در هند از تسلا جلو می‌زند

عصر خودرو- مرسدس با دور ماندن تسلا در بازار خودروهای لوکس برقی هند پیشتاز خواهد بود.

مرسدس بنز در هند از تسلا جلو می‌زند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مدیرعامل مرسدس بنز آلمان گفت که خودروساز آلمانی قصد دارد در بازار خودروهای برقی لوکس هند در جایگاه قطبی قرار گیرد و به تثبیت عنوان خود به عنوان پرفروش‌ترین برند خودروهای لوکس کمک کند و از تسلا جلوتر بماند.

    مارتین شونک، مدیر مرسدس بنز در هند، در مصاحبه‌ای گفت: مرسدس بنز امسال سه خودروی الکتریکی جدید را در هند عرضه می‌کند، اولین شرکتی خواهد بود که یک خودروی الکتریکی لوکس را مونتاژ می‌کند و یک شبکه شارژ سریع در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد کرد. او گفت که این شرکت همچنین ممکن است در آینده باتری‌های داخلی تولید کند. او گفت: 25 درصد از فروش ما در 5 سال آینده، در هند، الکتریکی خواهد بود و قصد داریم در بخش الکتریکی نیز رهبری بازار را بر عهده بگیریم.

    اثر مستقیم و قابل‌توجه مرسدس در حالی رخ می‌دهد که رقیب خودروهای الکتریکی تسلا اخیراً برنامه‌های خود را برای ورود به هند به دلیل مالیات‌های بالای واردات خودروهای برقی متوقف کرده است.

    مرسدس با یک مدل الکتریکی وارداتی از خودروی پرفورمنس AMG EQS 53 4MATIC که در روز چهارشنبه (24 اگوست) به بازار عرضه شد، تلاش خود را در هند آغاز خواهد کرد. به دنبال آن یک نسخه الکتریکی مونتاژ شده محلی از سدان S کلاس در اواخر امسال عرضه خواهد شد. AMG EQS با یک بار شارژ مسافتی معادل 580 کیلومتر (360 مایل) خواهد داشت و قیمتی در حدود 24.5 میلیون روپیه (428568 دلار سنگاپور) خواهد داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، هند عمدتاً یک بازار خودروهای کوچک و کم‌هزینه است که در آن مدل‌های لوکس یک درصد از کل فروش سالانه حدود 3 میلیون را تشکیل می‌دهند. بازار خودروهای برقی لوکس حتی کوچکتر و تا حد زیادی آزمایش نشده است.

    مرسدس که قبلاً خودروی اسپرت (SUV) وارداتی خود EQC را در هند می‌فروشد، اولین خودرویی خواهد بود که یک خودروی الکتریکی لوکس را در این کشور مونتاژ می‌کند. مرسدس قصد دارد در سطح جهانی، تا سال 2030 بیش از 40 میلیارد یورو (40 میلیارد دلار) برای توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند.

    شونک انتظار دارد که هند از نظر سرعت و عرضه محصول با برنامه‌های شرکت برای تغییر به سمت خودروهای برقی هماهنگ شود. او گفت: ما در راستای آرزوی جهانی تبدیل به الکتریکی‌سازی خواهیم بود زیرا معتقدیم می‌توانیم به سرعت یا گاهی حتی سریع‌تر از برخی بازارهای دیگر باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو