فونیکسریمکسبهتام

ورود سوزوکی به اعماق بازار خودروهای الکتریکی

عصر خودرو- رئیس شرکت سوزوکی موتور گفت که یک شرکت تحقیقاتی و توسعه جهانی در هند راه‌اندازی می‌کند و به اعماق بازاری که قرار است به قطب خودروهای الکتریکی برای خودروساز ژاپنی تبدیل شود، پیش می‌رود.

ورود سوزوکی به اعماق بازار خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، توشی‌هیرو سوزوکی در رویدادی در گاندی‌نگر، مرکز ایالت گجرات در کشور هند گفت: شرکت جدید که یک واحد کاملاً متعلق به سوزوکی ژاپن است، رقابت و قابلیت‌های تحقیق و توسعه خودروساز را در هند و سایر بازارهای جهانی تقویت خواهد کرد. وی با بیان اینکه سوزوکی به سرمایه‌گذاری هنگفت در این کشور ادامه خواهد داد، گفت: هند به یکی از مهم‌ترین کشورها برای گروه سوزوکی تبدیل شده است.

    سوزوکی که در حال حاضر خودروهای موتور احتراقی را در هند برای واحد محلی سوزوکی ماروتی و برای صادرات می‌سازد، در سال 2025 تولید خودروهای الکتریکی را در کارخانه خود در گجرات آغاز خواهد کرد. همچنین در حال راه‌اندازی یک کارخانه جداگانه در ایالت برای ساخت باتری برای خودروهای الکتریکی از سال 2026 است.

    این خودروساز ژاپنی گفته است که بیش از 104 میلیارد روپیه (1.3 میلیارد دلار) را برای طرح‌های برقی‌سازی خود در هند هزینه خواهد کرد و به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های سوزوکی در زمینه باتری و خودروهای برقی در جهان تبدیل خواهد شد. تاکنون 650 میلیارد روپیه در کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

    سوزوکی گفت: هند نقش مهمی را به عنوان یک مرکز تولید جهانی خودرو در گروه سوزوکی ایفا می‌کند.

    سوزوکی همچنین یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت ژاپنی دنسو و توشیبا برای ساخت باتری‌های لیتیوم یونی خودروهای هیبریدی برای مصارف محلی و صادرات دارد.

    سوزوکی مالک اکثریت ماروتی است که با خودروهای کوچک و ارزان قیمت خود بر بازار خودروی هند مسلط است اما این شرکت با رقابت فزاینده‌ای مواجه است زیرا خریداران به سمت خودروهای بزرگ‌تر مانند خودروهای اسپرت، روی می‌آورند و قانون‌گذاران خودروهای ایمن‌تر و سبزتر را می‌خواهند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. هند همچنین با ارائه میلیاردها دلار مشوق به شرکت‌ها، خودروسازان را برای ساخت خودروهای الکتریکی بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد.

    نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت که خودروهای الکتریکی در حال آغاز «انقلاب خاموش در کشور» هستند و دولت او برای افزایش تقاضا و عرضه این وسایل نقلیه تمیز اقدام می‌کند. او گفت: این انقلاب خاموش قرار است تغییرات بزرگی را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو