فونیکسریمکسبهتام

وعده جدید ماسک درباره خودران‌ها

عصر خودرو- بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد این شرکت می‌خواهد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، محصولات کاملا خودران تسلا را وارد خیابان‌ها کند.

وعده جدید ماسک درباره خودران‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تولید خودروهای برقی تسلا، اعلام کرد امیدوار است تا پیش از آغاز سال 2023 خودروهای تمام‌خودران تسلا وارد خیابان‌ها شوند.

    وی می‌گوید:‌ این امید وجود دارد که شاهد عرضه گسترده این خودروها در آمریکا و احتمالا اروپا، البته بر اساس روند دریافت مجوزهای قانونی در کشورهای هدف باشیم. تسلا به‌عنوان یکی از پیشتازان حوزه خودروهای مستقل و خودران چندی پیش نرم‌افزار طراحی‌شده برای هدایت خودروهای خودران کاملا مستقل و خودکار خود را در اختیار افراد داوطلب قرار داد تا آن‌ها عملکرد این نرم‌افزار را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

    ایلان ماسک، یکی از شاخص‌ترین چهره‌های حوزه خودروهای خودران، در ابتدای سال میلادی جاری اعلام کرد امسال ساخت خودروهای کاملا مستقل و خودران تسلا و افزایش امنیت آن‌ها نسبت به خودروهایی که ‌انسان آن‌ها را هدایت می‌کند، اصلا دور از ذهن نیست و قطع‌به‌یقین چنین اتفاقی رخ خواهد داد. زیرا او در سال 2020 هم اعلام کرده بود خودروهای کاملا مستقل خودران تسلا در همان سال روانه بازار می‌شوند و به گفته خودش چالش اساسی و بزرگ برای محقق شدن وعده‌اش در آن زمان وجود نداشته است.

    او در سال 2019 نیز مدعی شد خودروهای خودران شرکتش در سال 2020 نیازی به انسان نخواهند داشت و کاملا مستقل عمل خواهند کرد و به ناوگانی متشکل از تاکسی‌های خودران تبدیل خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم