فونیکسریمکسبهتام

حل التهاب قیمت روغن موتور با افزایش تولید

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت نفت سپاهان گفت: برای حل مشکل التهاب قیمت روغن موتور در بازار، به افزایش تولید و توزیع مویرگی محصولات اقدام کردیم و همین مساله موجب شد که تا حد زیادی موضوع التهاب قیمت سر و سامان پیدا کند.

حل التهاب قیمت روغن موتور با افزایش تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نیکوهمت امروز در نشستی خبری با بیان این که 204 شرکت تولید کننده خرد و عمده روغن موتور و فرآوردهای آن در کشور هستند، گفت: از این تعداد 4 پالایشگاه اصلی وجود دارد که 85 درصد تولید بر عهده آنها قرار گرفته است.

    15 درصد روغن موتورهای بازار بازیافت شده است

    وی با بیان اینکه به جز تولید این 4 پالایشگاه مابقی تولیدات که 15 درصد را دربرمی‌گیرد و حدود 200 شرکت متولی آن هستند، از روغن‌های بازیافت شده تولید می‌شود که روغن موتورهای تقلبی نیز در این دسته قرار دارند.

    او با اشاره به اقداماتی که می‌توان توزیع روغن موتورهای تقلبی را در بازار کاهش داد گفت: اگر توزیع شبکه ای شود این اطمینان را می‌توانیم بدهیم که از تولید تا اتوسرویس هیچ مشکلی در کیفیت و قیمت وجود نداشته باشد.

    مدیر عامل شرکت نفت سپاهان با بیان این که ظرفیت تولید در کشور ما زیاد است، به گونه ای که می توانیم صادرات نیز داشته باشیم تاکید کرد: می توان با اقداماتی این 15 درصد تولید را پوشش داد و اگر ستاد تنظیم بازار به ما ابلاغ کند این این مساله را سر و سامان می دهیم.

    نیکوهمت افزود: میزان صادرات در فروردین و اردیبهشت و خردادماه کاهش پیدا کرد اما در تیر و مرداد و شهریور ماه روند افزایشی پیدا کرد تصریح کرد: میزان تولید در سه ماه اخیر نیز 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

    وی با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت در روغن موتورها خاطر نشان کرد: تاکیدات زیادی روی این مساله صورت گرفته در همین راستا به دنبال برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت هستیم. در حوزه قیمت‌گذاری نیز این موضوع با دقت و حساسیت از سوی سازمان‌های حمایت از مصرف کننده صورت می‌گیرد و نظارت ویژه ای روی آن وجود دارد.

    او با تاکید بر این که قیمت گذاری روی محصولات 4 شرکت اصلی به صورت مصوب و با نظارت ویژه صورت می گیرد تصریح کرد: در 200 شرکت دیگر که تولید روغن فراورشی یعنی بازیافت روغن، صورت می گیرد، مشمول این نوع قیمت گذاری نمی‌شوند و همین مساله موجب ایجاد یک التهاب قیمت در بازار شده است. لذا باید برای این اختلاف دو نرخی راهکاری ایجاد شود.

    وی با بیان این که هیچ مشکلی در تامین خوراک نداشته‌ایم و نخواهیم داشت گفت: خوراک اصلی این چهار پالایشگاه لوبکات است که قیمت آن با قیمت نفت عجین شده و با افزایش قیمت نفت قیمت آن نیز افزایش می یابد. در این راستا با توجه به این که قیمت خوراک افزایش پیدا می‌کند اما قیمت عرضه تغییر نمی یابد با مشکلاتی مواجه می شویم.

    نیکوهمت با بیان اینکه ادامه تولید با قیمت‌های سابق امکان پذیر نبود اما بعد از افزایش 25 درصدی توانستیم برنامه‌هایی را برای افزایش تولید به وجود بیاوریم.

    وی با بیان اینکه جنگ روسیه و اوکراین بازار را ملتهب کرد و شرکت هایی که مظروف‌سازی داشتند تقاضای افزایش 40 تا 70 درصد قیمت ها را کردند.

    وی ادامه داد: در آن زمان می توانستیم به صورت فله فروشی میزان صادرات را افزایش دهیم.

    وی با اشاره به اقداماتی که برای افزایش تولید در داخل کشور صورت گرفته است گفت: میزان تولید در فروردین ماه 8000 تن بود که توانستیم در مرداد ماه آن را به 15 هزار تن افزایش دهیم و قرار شده که این عدد در شهریورماه به 16 میلیون لیتر و در مهر ماه به 17 میلیون لیتر افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو